mahdinejad

دکتر مهدی نژاد نوری، معاون علمی آستان قدس رضوی، در نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی به بیان مزیت های کارآفرینی در ارتباط عرضه و تقاضا پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر مهدی نژاد نوری، در خصوص اهمیت کارآفرینی اجتماعی گفت: همانطور که در پیام گام دوم انقلاب آمده است بزرگترین سرمایه کشور ما، نیروی انسانی است. همان طور که می‌دانید 3 میلیون و 600 هزار دانشجو در کشور داریم که از این تعداد 1 میلیون نفر دانشجوی ارشد و دکترا هستند. با تمام هزینه هایی که این تعداد دانشجو برای جامعه دارند، بسیاری از آنها به دلیل اینکه توانایی که در دانشگاه کسب کرده اند در آن زمان پیوند با نیاز جامغه ندارد پس از فارغ التحصیلی به ندرت آن را مورد استفاده قرار داده اند. کارآفرینی اجتماعی به نوعی زمینه نقد کردن این توانایی ها را فراهم می‌کند و فضایی را فراهم می آورد که رابطه عرضه و تقاضا را فراهم می‌کند.

دکتر مهدی نژاد افزود: در بحث کارآفرینی یا به دنبال عرضه کاری به شکل فردی یا سازمانی هستیم که برای همه ی اقشار جامعه مفید باشد و یا تعبیر دیگر این است که به صورت جمعی کاری را در دستور کار قرار دهیم که بتواند مورد استفاده سازمان، گروه، قشر و .. باشد. بخش اول مثل حوزه سلامت است. اگر کاری در این حوزه انجام شود این نیست که مثلا فقط برای معلمان یا مهندسان یا غیره مفید باشد بلکه برای همه اقشار جامعه مفید فایده است. تنظیم روابط و سبک زندگی هم از همین نوع هستند. شما اگر بخواهید با ناهنجاری های اجتماعی هم مقابله کنید باید از همین کارها بکنید چرا که هم  ایجاد اشتغال می شود و بیکاری که ام الفساد است کمتر می شود و هم این کارها به خودی خود با یک ناهنجاری اجتماعی مقابله می کند. 

معاون علمی آستان قدس در پایان در خصوص بیان دغدغه آستان قدس بیان کرد: نهادهایی مثل آستان قدس رضوی، بزرگترین رسالتشان این است که بتوانند ایمان را در جان مردم نفوذ دهند. آستان قدس رضوی در گذشته و در آینده از چنین حرکت هایی حمایت می کند و از آنجاییکه نهادهای علمی دارد زبان عرضه را می فهمد و از آنجاییکه خودش یک نهاد مصرف کننده است زبان تقاضا را می‌فهمد و می تواند مدل سازی یا الگو سازی کند که چطور عرضه و تقاضا در کنار یکدیگر باعث شکوفایی می شود.

خبرنگار: مریم فرشچی

عکاس: زهره کاظمی

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال