Untitled-1 68

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، دومین دوره انتخابات شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه در تاریخ 22 آبان ماه در 14 حوزه رای گیری در دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه برگزار می شود.

در پی پایان یافتن مهلت کاندیداتوری شورای صنفی دانشجویان و شروع انجام تبلیغات توسط کاندیداهای تایید صلاحیت شده از روز جمعه 12 آبان ماه تا روز یک شنبه 21 آبان ماه، آیین نامه تبلیغات نامزدهای این شورا به شرح زیر اعلام گردید.

 

آیین نامه تبلیغات کاندیداها در انتخابات شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد

مقدمه

با توجه به اهمیت ایجاد شور انتخاباتی و شناخت از کاندیداها در انتخابات شورای صنفی دانشجویان، این دستورالعمل به منظور ساماندهی و قانونمند نمودن تبلیغات این کاندیداها تدوین شده است. اجرای این آیین نامه در سطح دانشکده ها/ خوابگاه ها بر عهده کمیته اجرایی مرکزی و کمیته اجرایی دانشکده ها/ خوابگاه ها می باشد.

ماده 1: محتوای تبلیغات

کاندیداها مجازند به شکل فردی یا گروهی سوابق و برنامه های خود را در چارچوب وظایف و اختیارات شورای صنفی در تبلیغات خود معرفی کنند. هرگونه ارجاع و استفاده از نمادهای سیاسی، احزاب و گروه ها و تصاویر شخصیت های سیاسی، با توجه به آیین نامه شوراهای صنفی دانشجویان مجاز نمی باشد.

ماده 2 : مکان تبلیغات

کلیه اقلام تبلیغی باید صرفا در محل های مشخص شده توسط کمیته اجرایی انتخابات نصب گردد و استفاده از بردهای تشکل ها یا دیگر بردهای دانشکده ها / خوابگاه ها برای تبلیغات ممنوع می باشد.

ماده 3  : زمان تبلیغات

کلیه کاندیداها مجازند در بازه زمانی تعیین شده توسط کمیته اجرایی انتخابات اقدام به انجام فعالیت های تبلیغاتی در چارچوب این دستورالعمل نمایند. بدیهی است هر گونه فعالیت تبلیغاتی پیش و پس از بازه تعیین شده تخلف محسوب شده و به کمیته ناظر بر انتخابات ارجاع داده می شود. بازه مجاز تبلیغات از طریق اطلاعیه های کمیته اجرایی به اطلاع همگان خواهد رسید.

ماده 4 شیوه های انجام تبلیغات

الف تبلیغات مکتوب

کلیه اقلام تبلیغی مکتوب باید توسط کمیته اجرایی انتخابات، تایید و ممهور شود. اندازه مجاز تبلیغات مکتوب حداکثر A3می باشد. حمایت کمیته اجرایی در زمینه تکثیر مواد تبلیغی به شرح جدول ذیل مشخص می شود :


ردیف

اندازه

تعداد سهمیه هر کاندیدا در دانشکده زیر 1000 نفر

تعداد سهمیه هر کاندیدا در دانشکده بالای 1000 نفر

1

A3  رنگی

5

10

2

A3  سیاه سفید

20

40

3

A4رنگی

10

20

4

A4سیاه سفید

100

200

تبصره 1 –سهمیه هر کاندیدا فقط مختص همان شخص بوده و قابل واگذاری به دیگران نمی باشد.

تبصره 2 –برای فهرست های ائتلافی سهمیه جداگانه در نظر گرفته نشده و اعضای ائتلاف باید از سهمیه شخص خودشان استفاده کنند.

ب- سخنرانی انتخاباتی

سخنرانی های تبلیغاتی طی روزهای مجاز برای تبلیغات انتخاباتی در بازه زمانی از ساعت 12 تا 14 در آمفی تئاتر دانشکده یا محلی که کمیته اجرایی انتخابات مشخص می کند انجام خواهد شد. کلیه کاندیداهایی که تمایل به سخنرانی دارند باید ابتدای جلسه به مسئول جلسه مراجعه و ثبت نام نمایند. مسئول جلسه موظف است زمان را به تساوی بین افراد ثبت نام شده تقسیم نموده و جلسه را مدیریت نماید. ترتیب سخنرانی بر اساس قرعه کشی مشخص می شود.

تبصره 1 –در دانشکده های زیر 1000 نفر ، با تقاضای حداقل یک سوم کاندیداها و در دانشکده های بالای 1000 نفر ، با ثبت نام یک چهارم کاندیداها، جلسه سخنرانی انتخاباتی برگزار خواهد شد.

تبصره2 –هر کاندیدا در سخنرانی انتخاباتی مجاز است به معرفی خود یا ائتلافی که در آن حضور دارد بپردازد و هرگونه سخنرانی له یا علیه سایر کاندیداها مجاز نمی باشد.

ماده 5 - تخلفات تبلیغاتی

نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده کمیته اجرایی مرکزی و کمیته اجرایی دانشکده ها/خوابگاه ها می باشد. در صورت مشاهده تخلف از مواد فوق ، موارد به کمیته نظارت بر انتخابات شورای صنفی دانشگاه ارجاع و بررسی خواهد شد.

تبصره –این آیین نامه شامل کلیه فضاهای تبلیغاتی اعم از حقیقی و مجازی می باشد و تخلفات گزارش شده به کمیته نظارت بر انتخابات شورای صنفی ارجاع می شود.

 

کمیته اجرایی انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

نوشتن دیدگاه

ارسال