DSC 0477

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ جلسه‌‌ی هماهنگی و ارائه گزارش ستاد برگزاری سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، یکشنبه 20 آبان ماه در محل دفتر ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، با حضور دکتر محمد کافی برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ضمن ارائه رهنمود هایی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره  اظهار کرد: با توجه به این پشتوانه تجربی و اخلاص تیم دانشگاه فردوسی مشهد، شکی نیست که با کمک خداوند متعال جشنواره‌ای در شان قرآن مجید و در شان مشهد مقدس و دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد و باید تلاش کنیم از این موقعیت ارزشمند در جهت ترویج آموزه های قرآنی به نفع آموزش عالی کشور و به نفع دانشگاهیان استفاده کنیم.

دکتر کافی همچنین گفت: ما اعتقاد داریم که دانشگاهیان کشور عاشق قرآن و عترت‌اند و آگاهانه به این موضوع عشق می ورزند، لذا در این مدت باید تبلیغات مناسبی انجام شود تا هم جامعه بداند که آموزش عالی چقدر به این موضوع اهمیت می دهد و هم خود دانشگاهیان از برگزاری چنین رویداد ارزشمندی مطلع شوند. 

دکتر حمید رضا طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ضمن تشکر از رییس دانشگاه به خاطر توجه ویژه به مسابقات ملی قرآن و عترت، بیان کرد: همانطور که مستحضر هستید بزرگترین مسابقات دینی و قرآنی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، از هفته آینده 25 تا 28 آبان ماه  به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. این جشنواره هرساله در سطح دانشگاهی، منطقه ای، کشوری در 8 دستگاه آموزش عالی کشور برگزار می شود و برگزیدگان این دستگاه ها و مراکز در مرحله ملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.  در سال جاری نیز مرحله ملی سی و سومین جشنواره قران و عترت دانشجویان به عنوان دیرپا ترین رویداد قرآنی در دانشگاه های کشور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپرده شده است.

در ادامه جلسه دکتر منصور معتمدی مدیر فرهنگی دانشگاه و قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد: پس از اینکه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشنهاد برگزاری این جشنواره ملی را به دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کردف همکاران مدیریت فرهنگی با توجه به اهمیتی که برای نام و آوازه دانشگاه فردوسی قائل هستند، فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کردند و در حال حاضر بخش عمده ای از برنامه ها و فعالیت های مربوط برای میزبانی شایسته این رویداد ملی با همت همکاران فراهم شده است. 

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوع قرآن و عترت است و قرآن و عترت هم در دل و هم بر دیده‌ی ما جای دارد؛ هرچه هم فعالیت در این زمینه انجام بگیرد باز هم کم است و خدا را شکر با وجود حجم انبوه کارها و حساسیت های مربوط به برگزاری چنین جشنواره هاییف کار به خوبی و به نحو احسن پیش رفته و امیدواریم در هفته آینده یک جشنواره بسیار خوب همچنان که سابقه درخشان دانشگاه فردوسی این را گواهی می‌دهد با همان کیفیت بالا برگزار شود و برگ زرینی بر دفتر پر افتخار دانشگاه فردوسی مشهد اضافه شود.

در ادامه آقای قاسم زاده مسئول کمیته حراست و انتظامات جشنواره اظهار کرد: ان شاءلله جشنواره‌ای هم درخور شان جایگاه قرآنی و هم شهر مقدس مشهد و دانشگاه فردوسی داشته باشیم. برای این جشنواره بخشی از هماهنگی‌های خارج دانشگاه نیاز است مثل هماهنگی با استانداری که در این زمینه هماهنگی و پیش بینی‌های لازم انجام گرفته است. بخشی از آن هماهنگی‌ها با اعضای داخلی خود دانشگاه می‌باشد از جمله با اعضای محترم ستاد که هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مهدی قاسم زاده تصریح کرد: یکی از قسمت‌های مهم کار صدور کارت شناسایی است که تجربیات و توصیه‌های لازم را با اعضای کمیته روابط عمومی و تبلیغات انجام دادیم و در مرحله اجرایی کار هستیم. اسامی مسئولین و میهمانان ویژه را به جهت انجام یک سری هماهنگی‌ها خواهیم گرفت. شهر مقدس مشهد قطب بزرگ قرانی کشور هست و ما باید برای سایر افراد که احتمالا از این برنامه استقبال می کنند هم پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم تا میزبانی شایسته ای از این مهمانان به عمل آوریم.

در ادامه مهندس ناصر برفرازی مسئول کمیته اجرایی جشنواره گفت: امیدوارم با همت دوستان و توکل بر خدا برنامه‌ای در خور شان قرآن کریم و در تراز دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود. در مرحله ملی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت قریب به 600 دانشجو در 6 بخش آوایی، معارفی، فناوری، پژوهشی، ادبی و هنری و 33 رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند. آیین افتتاحیه و اختتامیه روزهای 26 و 27 آبان ماه در دانشکده علوم و تالار دکتر رحیمی زاده با حضور متسابقین و میهمانان و شخصیت های کشوری و استانی برگزار خواهد شد. در آیین افتتاحیه از برگزیدگان 4 بخش پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری و در آیین اختتامیه از برگزیدگان بخش هایی آوایی و معارفی تقدیر خواهد شد.

برفرازی همچنین گفت: با توجه به اهمیت امر داوری در این جشنواره در کلیه بخش‌ها از حضور داوران برجسته و صاحب نام استفاده شده است. داوری بخش 4 گانه ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری طی روزهای 14 تا 18 آبان ماه و به صورت بسیار فشرده انجام شده و نتایج به اداره فعالیت های قرآنی وزارت عتف اعلام شده است.

در ادامه مهندس اکرمی، مسئول کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای اجرای خوب و شایسته  مراسم انجام شده است. از مجریان با سابقه و مطرح کشور دعوت به عمل امده است. همچنین از قاریان برجسته و صاحب نام کشور در مراسم افتتاحیه تلاوت خواهد داشت. دکوری فاخر و در خور مراسم در حال طراحی و اجراست و پیش بینی کلیه سیستم ها و تجهیزات صوتی و تصویری لازم انجام شده است که تا روز قبل از برگزاری مراسم اماده و تست خواهد شد. هماهنگی برای ساخت کلیپ جشنواره با همکاری کمیته روابط عمومی و تبلیغات انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: برای بحث اهدای جوایز و تندیس‌ها لوح‌های تقدیر نیز هماهنگی انجام شده و برنامه زمانی مراسم ها به صورت فشرده بسته شده است و نسخه‌ای از ان در اختیار اداره فعالیت های قرانی اداره کل فرهنگی وزارت عتف قرار گرفته است. سعی شده است در چینش برنامه، تنوع و کیفیت اجرایی ایتم های فرهنگی و رعایت زمان بندی برنامه ها لحاظ شود. 

در ادامه آقای سید علی فهمیده، دبیرکمیته پشتیبانی و اسکان، در خصوص اقدامات انجام شده گفت: کلیه پیش بینی های سخت افزاری برنامه تا امروز تقریبا به سرانجام رسیده است. اتاق دبیرخانه جشنواره تجهیز و در اختیار کارشناسان مربوطه قرار گرفته است. از 10 روز پیش رایزنی و اقدامات اجرایی جهت در اختیار گرفتن هتل پردیسان و میثاق انجام شده است و در هفته جاری توافقات نهایی در مورد جزئیات اسکان و پذیرایی انجام شده است. همچنین بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی کمیته های ستاد اجرایی تدارکات لازم از هم اکنون در محل اسکان و محل برگزاری مسابقات تهیه شده است.  

در ادامه آقای علیرضا راستین مسئول کمیته نقلیه جشنواره گفت: به نسبت تعداد میهمانان ویژه، وسائط نقلیه سبک در نظر گرفته خواهد شد و در بحث اتوبوس ها قرار است اتوبوس مورد نیاز به تعداد مورد نیاز توسط شهرداری مشهد در اختیار قرار بگیرد و سرویس دهی لازم برای حمل و نقل شرکت کنندگان انجام خواهد شد.

آقای رضائیان مسئول کمیته مالی جشنواره نیز در سخنان خود گفت: در دو هفته ای که این مسئولیت به من محول شده است به طور مداوم پیگیر جذب منابع بوده‌ایم و به جهت تسهیل در تامین نیازهای کمیته های اجرایی، کارپردازی به صورت اختصاصی مسئولیت خریداری اقلام مورد نیاز را بر عهده گرفته است.

در ادامه خانم طلوع مسئول کمیته مسابقات هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: اقدامات لازم در این زمینه داوری آثار ارسالی انجام شده است. در حال حاضر داوری کلی رشته های بخش های چهارگانه به اتمام رسیده است و نتایج را به وزرات اعلام کرده ایم. . در قسمت پذیرش و هماهنگی میهمانان در هتل‌ها نیز با همکاری دانشجویان هماهنگی‌ها انجام شده است.

در ادامه آقای احمد موسمی دبیر کمیته روابط عمومی گفت: بخش اعظم کارهای قبل از برگزاری جشنواره باید انجام شود که در حال حاضر مشغول انجام امور مربوط هستیم. ارسال دعوتنامه‌ها و مکاتبات لازم با ارگان‌هایی چون صدا و سیما، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی و نهادهای دیگر استانی و شهری انجام شده است. پوشش خبری جشنواره با همکاری باشگاه خبرنگاران دانشگاه و همچنین خبرگزاری ها و رسانه های خبری انجام شده است. اطلاع رسانی به متسابقین از طرق مختلف در حال انجام است. همچنین با همکاری شهرداری اطلاع رسانی و تبلیغات شهری در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد:مریم فرشچی

DSC 0463

DSC 0446

 DSC 0401

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال