photo 2024 02 21 15 19 10

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست خبری قرارگاه علم‌الهدی، ستاد راهیان نور دانش‌جویی استان خراسان رضوی به‌همت قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی، در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

رسول نوروزی، مسئول بسیج دانش‌جویی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: اردوی راهیان نور، یک عملیات فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار در کشور و بهترین اتفاق در زندگی دانش‌جویی یک دانش‌جو است.
وی افزود: طبق تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی ‌که انجام داده‌ایم، ان شاء الله اردوهای راهیان نور در سه بازه‌ی زمانی (از ۵ بهمن تا ۲۰ بهمن، ۱۲ اسفند تا ابتدای ماه رمضان، ۲۱ فروردین تا ۳۰ فروردین) انجام و دانش‌جویان اعزام خواهند شد.
مسئول بسیج دانش‌جویی استاد ادامه داد: ماموریت راهیان نور به تدبیر وزارت علوم، به عملیات فرهنگی دانشگاه‌ها و به ریاست دکتر میرزایی در استان خراسان رضوی است‌ و بسیج دانش‌جویی هم به‌عنوان دبیر قرارگاه و برای کمک در اجرای ماموریت راهیان نور، کنار اعضای دانشگاه‌ها حضور دارد.
دکتر محمدعلی وطن‌دوست، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانش‌جویب دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: همه‌ی انسان‌ها به دنبال موفقیت هستند؛ طبق آیات قرآن و در نظر خداوند متعال، اصول موفقیت ارتباط با خود، ارتباط با خدا و ارتباط با ولی خدا است؛ ارتباط با خود را تلاش و کوشش، ارتباط با خدا را توکل و ارتباط با ولی خدا رو توسل می‌نامند.
وی افزود: شهدا نیز، ولی خدا و از اولیای الهی محسوب می‌شوند و ولایت دارند؛ کسی که در مسیر ولایت قرار گیرد یا ارتباط با ولی حاصل کند، در منطق قرآن، قطعاً موفق خواهد شد.
دکتر وطن‌دوست ادامه داد: راهیان نور هم یک نوع ارتباط با ولی خدا (شهدا) است و هر چقدر که ما بتوانیم در این اردوها، ارتباط خود را با شهدا بیشتر کنیم یا حتی زمینه‌ی این ارتباط را برای دیگران فراهم کنیم، قطعاً در عرصه‌ی فرهنگی موفق خواهیم شد.
دکتر مسعود میرزایی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، در باب اهمیت مسائل فرهنگی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی ما در اولویت برنامه‌های راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد است.
وی افزود: ۳ تا ۵ درصد (حدود ۸۵۰ نفر) دانش‌جویان دانشگاه فردوسی، باید راهی اردوهای راهیان نور شوند؛ ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل ۱۰۰۰ نفر را در این اردوها داشته باشیم و تا الان ۲۰ هزار نفر، ثبت نام کرده‌اند.
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما سعی داریم که تمام دانش‌جویان ما با هر طرز فکری و از هر طبقه‌ای بتوانند در این اردوی بسیار مهم و معرفتی شرکت کنند.
وی درخصوص هزینه‌ی اردوهای جهادی افزود:
حدود ۳۰ درصد هزینه از دانش‌جو گرفته می‌شود و حدود ۳۰ درصد از طریق نهاد بسیج و سپاه پرداخت می‌شود و هم‌چنین حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد هزینه‌‌ها توسط کمک‌های مالی دانشگاه انجام می‌پذیرد.
هزینه‌ی اعزام هر نفر بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
نیازمند هم‌کاری مسئولین در این زمینه هستیم زیرا هزینه‌ی این اردوها کمی بالا است.
۳۵ درصد ثبت‌نامی‌ها برداران و ۶۵ درصد آن‌ها خواهران هستند.
دکتر میرزایی اضافه کرد: اعزام راهیان نور در سال گذشته از ۲۰ بهمن تا ۱۰ اسفندماه بود، اما امسال برای شرکت در انتخابات، بازه‌ی‌ اول به ۵ بهمن تا ۲۰ بهمن منتقل شده است.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، پرسش‌ و پاسخ‌هایی بین سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و فعالان رسانه صورت گرفت.

خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مرجان تمدّنی‌نژاد و اکرم هادی‌نیا

نوشتن دیدگاه

ارسال