5915514850157641077 121

دومین رویداد استارتینو «از دانشگاه تا صنعت در شش گام» به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد در اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار می‌شود.

این طرح به منظور نزدیک شدن و آشنایی دانشجویان با صنعت و ایجاد زمینه‌های اشتغال آن‌ها در صنایع مرتبط و در گرایش های مختلف رشته مهندسی مکانیک و دیگر رشته های مهندسی اجرا می‌شود.

جزئیات این رویداد که در طی شش گام برنامه ریزی شده است به شرح زیر می باشد:

در گام اول، مخاطبان با زمینۀ کاری، فضای کارخانه و امکانات مهندسی موجود در آن آشنا شده تا بستر ذهنیشان برای دیگر گام‌های بعدی آماده گردد.

در گام دوم دانشجویان این امکان را می‌یابند تا با حضور در کارخانه مباحثی را که در نشست علمی بیان می‌شود از نزدیک لمس و تفاوت آموخته‌های تئوری و چالش‌های عملی را بهتر درک کنند.

گام سوم، محک دانشجو با چالش‌های کارخانه است. در این مرحله چالش‌هایی که کارخانه پیش از این با آن مواجه شده یا حتی چالش‌های حل نشده کارخانه، برای دانشجویان مطرح می‌شود و آن‌ها سعی می‌کنند این مسائل را حل کنند.

در گام بعدی این طرح، بین اعضای هیئت علمی دانشگاه و عوامل کارخانه، نشستی برگزار می‌شود که در آن به انتقال تجربه بین صنعت و دانشگاه پرداخته می‌شود و درخواست‌ها و نیازهای دو طرف مطرح خواهد شد.

گام پنجم کارآموزی‌ست که تلاش می‌شود در بازه زمانی مدنظر علاوه بر یادگیری موثر، دانشجویان تجربه فعالیت در محیط صنعتی را نیز به دست آورند.

گام نهایی و ششم طرح استارتینو با عنوان فرصت شغلی برگزار می شود. در این مرحله با توجه به تجربیات و آموزش‌هایی که شرکت کنندگان به دست آورده‌اند، این امکان را دارند که در جایگاه‌های شغلی مرتبط، در کارخانه مشغول به کار شود.

شایان ذکر است که؛ افتتاحیه استارتینو2، به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با شرکت‌های مقصد این رویداد در تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه با حضور معاونین پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فردوسی، جمعی از اعضای هیئت‌علمی گروه مهندسی مکانیک، مدیران و مدیرعاملان شرکت‌های مقصد استارتینو2 و جمعی از دانشجویان فعال و مستعد برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای حضور در این رویداد کانال و صفحه اینستاگرام انجمن علمی مهندسی مکانیک را به آدرس @anjmech دنبال نمایند.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ مراسم گرامیداشت روز شهید همراه با تقدیر از برترین‌های شاهد و ایثارگر منطقه 9، در روز سه شنبه 15 اسفندماه 96 ساعت 12 در محل آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار می‌شود. 

shahid

 {jcomments on}

photo 2023 07 27 17 25 04

مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد در آستانه تعطیلات تابستانی و به منظور غنی سازی اوقات فراغت و با رویکرد توجه بیشتر به آموزش های مهارتی، کلاس های تابستانی اوقات فراغت ویژه دانشگاهیان (ویژه خانواده محترم اساتید، کارکنان، دانشجویان) را به شرح زیر برگزار می کند.

کلاس های تابستانی فوق برنامه فرهنگی و هنری در یک دوره هشت هفته ای از روز شنبه 17 تیرماه آغاز می شود. کلاس ها از ساعت 8 صبح الی 13 در محل مجتمع کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل می شود.

رشته های برنامه ریزی شده شامل: آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قران کریم، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، صنایع چرم، پتینه، نرم افزارهای گرافیکی، عکاسی، اصول خبرنگاری، آموزش زبان عربی ویژه اربعین و... خواهد بود.

خاطر نشان می شود ثبت نام کلاس های تابستانی از روز شنبه 10 تیرماه تا چهارشنبه 14 تیر به صورت حضوری از ساعت 9 الی 13 در محل مجتمع کانون های فرهنگی و هنری انجام می شود.

گفتننی است با توجه به محدودیت ثبت نام اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند. همچنین علاقه مندان جهت ثبت نام باید تصویری از مدرک شناسایی معتبر و یک قطعه عکس به همراه داشته باشند.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تماس 38806459 تماس حاصل فرمایند.

کلاس های اوقات فراعت تابستان 1402

 

دریافت فایل با کیفیت لیست کلاس ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛شورای دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی در نظر دارد در راستای یکسان‌سازی گواهی‌های صادر شده از طرف انجمن‌های علمی سراسر کشور، طراحی گواهی مورد نظر را به مسابقه بگذارد، لذا از علاقه مندان درخواست می‌شود با توجه به شرایط مندرج در پوستر این فراخوان، آثار خود را حداکثر تا تاریخ 1 اسفند ماه 1396 به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند. 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد، (ssafum@) مراجعه نمایند.

govahi

 

{jcomments on}

Cp DSC 0664

به گزارش باگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست «برنامه های سازمان ملل متحد برای همکاری با دانشجویان و دانشگاه ها» با حضور اشتفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و راجا گوندو، رئیس مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ایران در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

Cp DSC 0695

Cp DSC 0672

Cp DSC 0713

عکاس: علی قادی پاشا