آیین افتتاحیه شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و اعضای شورای صنفی دانشگاه برگزار شد .
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، آیین افتتاحیه شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد باحضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی، حجت الاسلام والمسلمین صالحی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر کامران داوری معاون فرهنگی-اجتماعی و دانشجویی، دکتر احمدرضا اصغرپور مدیرفرهنگی و فعالیت های داوطلبانه، دکتر حمید رضا طاهری مدیر تربیت بدنی دانشگاه و دکتر همایونی فر مدیر رفاه و سلامت  در تالار سعادت دانشکده علوم برگزار شد.
در آغاز مراسم  دکتر اصغر پور ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دوباره شورای صنغی در دانشگاه  گفت:  فعالیت این تشکل صنفی  میتواند حسن شروعی بر اضافه شدن تشکلی بر تشکل های دانشگاه و نیز پیگیری مشکلات دانشجویان باشد .
مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه در ادامه خاطر نشان کرد :حمایت، پشتیبانی و مشاوره شورای صنفی بر عهده ی ماست و ما نهایت تلاشمان را برای حمایت از این حوزه انجام می دهیم.

در ادامه این مراسم، جواد بنی حسن دبیر شورای صنفی  از عدم همکاری برخی از مدیران و واحد ها با اعضای شورای صنفی گفت و افزود : امیدواریم مسئولین شورای صنفی را یک فرصت بدانند نه یک تهدید .زبان هر تشکل متفاوت است  و زبان شورای صنفی انصاف،صداقت و صراحت است .
در ادامه دکتر محمد کافی خطاب به اعضا شورای صنفی دانشگاه گفت: شما ایثار کردید و به خرد جمعی و نیاز امروز دانشگاه پاسخ دادید.خوشحالم که در بین شما افراد پخته و باتجربه ای را مشاهده می کنم.
دکتر کافی در ادامه تاکید کرد: تمام ارکان و واحد های دانشگاه باید با شورای صنفی همکاری کنند و من از روسا و مسئولین دانشگاه مساعدت با شورای صنفی را خواستارم.
رئیس دانشگاه فردوسی اظهار داشت:ما در حال حاضر  در مرحله کاشت هستیم و باید بستر بذر را آماده کنیم ، بنابراین ما نباید انتظار داشته باشیم به تمامی مطالبات پاسخ داده شود.
وی در پایان افزود: سعی کنید اصول مراوده،احترام به طرف مقابل،دموکراسی و همدلی و رفاه را رعایت کنید.
 حجت الاسلام والمسلمین صالحی دیگر سخنران این مراسم  تاکید کرد: کیفیت شورای صنفی به این است اعضای آن نمایندگان دانشجویان هستند. شورای صنفی باید بتواند خوب و موثر  فعالیت کند چون اولین مشکلات دانشجویان مشکلات صنفی است.

در ادامه مراسم تعدادی از دبیران شورای صنفی به بیان مشکلات و موانع پیش رو فعالیت های شورای صنفی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مینا شهابی

IMG 7469

IMG 7444

IMG 7456

 

نوشتن دیدگاه

ارسال