dsdsdsgfg

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و یادواره شهدای ۱۵ خرداد با حضور دانشگاهیان شامگاه روز یکشنبه 14 خرداد ماه 96 در مسجد امام رضا(ع)  دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در این مراسم با اشاره به صفات بارز امام خمینی (ره) گفت: ایشان از نظر علم و عمل، درک عميق معرفتی و نيز تقوای عملی و علمی، از بزرگ ترين شخصيت‌هاي اسلامی به شمار می‌آمد.

وی افزود: الهی بودن، از ویژگی‌های ناب امام راحل بود که همه امور زندگی اش، رفتار و گفتارش برای رضای الهی بود و خدا هم توجه و نصرت اش را شامل حال وی می‌کرد. توجه خاص به مردم و جوانان دیگر ویژگی امام راحل بود.

ایشان در این مراسم با تفسیر سوره والعصر، در خصوص تفکر انسانها نیز اظهار داشت: انسان با تفکر برای جامعه مفید است ، و با تفکر خوب می توان نتایج خوبی نیز گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنان پایانی خود، ضمن برشمردن جملات حکیمانه امام راحل(ره) به رسالت دانشگاه ها در جامعه اشاره نمود و اینکه دانشگاه ها وظیفه دارند تفکر خوب در جامعه را رشد دهند و برای ازدواج جوانان نیز اظهار داشت : جوانان می توانند در زمانی که در حال تحصیل هستند با ازدواج این سنت نیکو را حفظ کنند.

لازم به ذکر است قبل از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی جزء خوانی قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و اجرای تواشیح توسط دانشجویان برگزار شد .

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال