نشست تخصصی کمیسیون کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در پنجاه و یکمین اجلاسیه سراسری معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، کریم پورمرجان رییس اداره کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی و دینی در سخنانی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین و متنوع ترین عرصه فعالیت های داوطلبانه دانشجویی کانون های فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: اکنون در آستانه بیستمین سال تشکیل کانون شاهد اثرات و اقدامات ارزنده این مجموعه در زمینه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی همچنین اظهار داشت، کانون های فرهنگی و هنری که دارای اصالت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند، بسترساز تعامل و سازگاری و در عین حال پویایی ذائقه های متنوع می باشند.

وی ضمن تحلیل وضعیت موجود کانونهای فرهنگی، با اشاره به ضرورت اهتمام و حمایت معاونان فرهنگی و اجتماعی نسبت به توسعه فعالیت های کانون ها ابراز داشت، در این راستا اقداماتی از قبیل تشکیل اداره کانون ها، برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره ملی رویش در اسفند ماه سال جاری، ساماندهی جشنواره های فرهنگی، هنری مرتبط با فعالیت های کانونها در سطح معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم صورت گرفته و انتظار می رود ماحصل این اقدامات موجب پویایی و ارتقای فعالیت های کانون ها در سطح دانشگاه ها گردد.

پور مرجان در پایان ضمن تأکید بر ضرورت به روزرسانی اطلاعات کانون ها به منظور برنامه‌ریزی منسجم از مجموعه معاونان فرهنگی و اجتماعی خواست ضمن اهتمام ویژه به فعالیت های کانون ها نسبت به ثبت این اقدامات در درگاه فرهنگی اقدام نمایند.

در ادامه این نشست هر یک از حاضران به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون کانون ها پرداختند.

اهم دیدگاه های اعضای حاضر به این شرح است:

۱- لزوم عضویت نماینده کانون ها در شورای فرهنگی (تشکیل گروه ناظر بر فعالیت ها، دعوت به عنوان مدعو در شورا)

۲- اهتمام به برگزاری مستمر و منظم سالیانه جشنواره رویش با تأکید بر برگزاری جشنواره رویش دانشگاهی ۳- بررسی و ساماندهی برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری مرتبط با حوزه های فعالیت کانون ها

۴- ضرورت بازنگری در آیین نامه کانون ها و لزوم نظرخواهی از دانشگاه ها

۵- پرهیز از فعالیتهای موازی در حوزه کانونها در ارتباط با انجمن های علمی، تشکل ها و سایر بخش ها

۶- پرهیز از تشکیل کانون های موازی

۷- ضرورت مهارت افزایی، توانمندسازی و آموزش های تخصصی ویژه کارشناسان و دبیران شورای هماهنگی و سایر اعضاء بصورت (حضوری و مجازی)

۸- تعیین تکلیف در خصوص مسائل مربوط به فعالیت های موسیقیایی و پخش فیلم

۹- تأکید بر راه اندازی مجامع تخصص کانون ها

۱۰- پیگیری ارتباط کانون ها با جامعه از جمله سمن ها

۱۱- توجه به فعالیت های فرهنگی ویژه دانشجویان غیر ایرانی

۱۲- لزوم هم افزایی و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های دانشگاه ها در تعامل با همدیگر

۱۳- لزوم ثبت منظم و مستمر آمار و گزارش فعالیت های فرهنگی در سامانه درگاه فرهنگی در مهلت قانونی مشخص شده

۱۴- ضرورت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها از طریق تعامل و هم افزایی با دستگاه های ذیربط از جمله مرکز امور اجتماعی وزارت کشور

۱۵- ساماندهی جشنواره های قرآن و عترت و توجه به ۳ طیف دانشجو، استاد و کارمند

۱۶- تأکید به راه اندازی دبیرخانه هیئت اندیشه ورز قرآنی در سطح دانشگاهها با اولویت دانشگاههای مادر

1536153103-photo-2018-09-05-17-40-55

نوشتن دیدگاه

ارسال