هم‌بنیانگذار شرکت دارویی در پژوهشکده بوعلی گفت: عامل تمایز انسان‌های موفق و خلاق، ریسک‌پذیری است. تا زمانی که متعهد به مسئله‌ای نشدید، ریسک‌پذیر باشید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، مهدی جوادی در ارتباط زنده اینستاگرامی با انجمن علمی زیست‌شناسی درخصوص کارآفرینی و زیست‌شناسی اظهارکرد: تا زمانی که شما یک هدف مستقل و عشق به آن هدف نداشته باشید، سردرگم هستید. ۹۰ درصد آدم‌هایی که در زمینه خلاقیت موفق شده‌اند، رویا پرداز بوده‌اند و در گام بعد باید تحلیل‌گر و انتقادپذیر باشند.
وی ادامه داد: عامل مهم دیگر در ایده پردازی، سخت‌کوشی است. به طوری که برنامه‌مان را اصلاح و هدفمان را مشخص کنیم و از زندگی روزمره‌مان بزنیم.
هم‌بنیانگذار شرکت دارویی در پژوهشکده بوعلی گفت:
زمانی که ترم سه دانشگاه بودم، مسابقه‌ای با نام نوآوری‌های دارویی کشور برگزار شد. ما در آن مسابقه رتبه سوم شدیم. ایده ما، روغن زیتون ازونه در جلوگیری از پس زدن پیوند حلزون گوش بود و این باعث شروع بحث فناورانه ما شد.
مهدی جوادی در رابطه با ایده‌پردازی در رشته زیست‌شناسی بیان کرد: چسب‌های زردی که در تابستان برای حشرات استفاده می‌شود، یک خلاقیت است که می‌شود به راحتی از آن کسب درآمد کرد. یا ایده خودم در دوران کرونا که وقتی سطح آلودگی در کیبورد و صفحات کامپیوتر زیاد می‌شود، بهتر است کاورهایی که چسبنده‌اند و با آن‌ها صفحه کیبورد ضدعفونی می‌شود ایجاد شود.
وی افزود: نظر من این است که علم و دانش تئوری به تنهایی خوب نیست. ارزش علم به زمانی است که با تجربه همراه شود. اگر با مسائل جامعه درگیر شویم و تفکر کنیم، می‌توان ایده‌های خوب داد و شرکت دانش بنیان تاسیس کرد.
مهدی جوادی خاطرنشان کرد: ما نباید هر ایده‌ای را که به ذهنمان می‌رسد استفاده کنیم. ایده باید چند شاخص کلی داشته باشد. دانش فنی ساده و مبتکرانه باشد و در عین سادگی، بار علمی خوبی هم داشته باشد. مواد اولیه مورد نیاز ایده ارزان باشد، محصول بازار کم‌رقابتی داشته باشد و هدف بازار محصول پیدا شود.

 

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: زهره محسنی

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال