Cp IMG 1118

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، جلسهٔ آشنایی محمدعلی وطن‌دوست، مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، با اعضای شورای مرکزی و مسئولین دفاتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، فرهنگیان و علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ و در محل ساختمان مرکزی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.
در این جلسه، پس از آشنایی با حاضرین و گزارشی مختصر از فعالیت‌های سازمان، وطن‌دوست گفت: بنده معتقدم اگر بناست در محیط دانشگاه فعالیت فرهنگی صورت گیرد، باید دانشجو در بطن این کار حضور داشته باشد؛ زیرا دانشجویان پرانرژی و سرشار از ایده‌های نو و جدید هستند. لذا ارتباطات ما باید با بدنهٔ دانشجویی بیشتر باشد. دومین بحث، امیدآفرینی در بدنهٔ دانشجویی است و نشاط در این بدنه اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: هدف‌زایی میان تشکل‌ها بسیار مهم است. یعنی در عین حفظ استقلال، تا جایی که می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانند با کمترین هزینه، بهترین بهره‌وری را داشته باشند.
مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: بحث تنوع در برنامه‌ها نیز وجود دارد که در سازمان جهاد دانشگاهی رعایت شده است. این تنوع اهمیت دارد، زیرا سلایق دانشجویان متفاوت است و نیاز است در فعالیت‌های فرهنگی، تنوع میان برنامه‌ها نیز رعایت شود.
محمدعلی وطن‌دوست بیان کرد: رویکرد ما در فعالیت‌های فرهنگی، باید رویکرد فراجناحی باشد. با رویکرد جناحی، کار فرهنگی که هیچ، کار ریاست دانشگاه نیز پیش نمی‌رود.
وی افزود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، سلایق سیاسی متفاوتی داریم. منتها باید دقت داشته باشیم که فراجناحی بودن به این معنا نیست که خط قرمز‌ها را کنار بگذاریم. برای مثال، اخلاق و دین خط قرمز‌های ما هستند و باید با حفظ خطوط قرمز، این رویکرد فراجناحی را در پیش بگیریم.
شایان ذکر است که در انتهای این دیدار، یادبودی از طرف اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد اهدا شد.

خبرنگار و عکاس باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: حانیه ظریف/ علیرضا عرب زاده
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

 

Cp InShot 20231105 010427873

photo 2023 11 07 15 52 28

photo 2023 11 07 15 52 36

نوشتن دیدگاه

ارسال