p7ewalg8zx4p0xrhdrqnrc6gdif0y4lo

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد و به نقل از آستان نیوز؛ جمعی از دانشجویان، نخبگان علمی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان خراسان رضوی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، دغدغه‌های خود را با او در میان گذاشتند.
در این مراسم آقایان محمدحسن جلائیان نماینده هیئات دانشجویی، محمدرضا معاونیان نماینده انجمن‌های علمی، علی مولایی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان، حجت الاسلام علوی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، علی جلالیان نماینده کانون‌های فرهنگی مهدویت، برهان دلیری فر نماینده بسیج دانشجویی، علی قلی پور از دانشگاه حکیم سبزواری، محمودی از دانشگاه پیام نور و همچنین خانم‌ها رقیه انوری از هیئات دانشجویی و فاطمه نجار از بسیج دانشجویی این محورها را بیان کردند:
_ ضرورت ترویج گفتمان دینی در بستر دانشگاه‌ها با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن
- حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی از تشکل‌های دانشجویی
- لزوم تقویت ارتباط آستان قدس رضوی با تشکل‌های دانشجویی
- همکاری مراکز علمی آستان قدس رضوی با دانشجویان
- برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی
- فرهنگ سازی وقف در حوزه اشتغال و توسعه علم و فناوری
- تصدی گری آستان قدس رضوی در حوزه‎های فرهنگی و دینی مشهد مقدس
- برگزاری جلسات اندیشه ورز مدیران آستان قدس رضوی با دانشجویان
- توجه آستان قدس رضوی به دانشجویان بین الملل و ایجاد هسته دانشجویان جهان اسلام
- ایفای نقش آستان قدس در کادرسازی انقلاب اسلامی
- ایجاد شورای مشورتی آستان قدس و دانشجویان نخبه برای تضارب آرا
- ایفای نقش واسطه گری میان حوزه و دانشگاه توسط آستان قدس رضوی
- تعریف خدمت خادمیاری خاص ویژه دانشجویان در حرم مطهر رضوی
- اهمیت ارتباط مستمر آستان قدس رضوی با جامعه دانشگاهی و نخبگان
در ادامه مراسم، تولیت آستان قدس رضوی، جوانان تحصیل کرده، مؤمن، انقلابی و مبتکر را سرمایه عظیم برای رشد و تعالی کشور دانست و از آن‌ها خواست که با نگاه جدی‌تری به فعالیت‌های آستان قدس توجه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آستان قدس رضوی در سال گذشته پس از هشت سال، عنوان کرد: از این پس جذب و استخدام در آستان قدس رضوی تنها از طریق آزمون صورت خواهد گرفت و رویکرد ما گزینش شایسته‌ترین افراد است؛ زیرا بنده به جوانان و نخبگان کشور اعتماد، اعتقاد و ایمان دارم.
او ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما مسئله حجاب است که پذیرای طرح‌های اثرگذار شما دانشجویان در این زمینه هستیم. حفظ کرامت، ادب و احترام در همه طرح‌ها و فعالیت‌ها سرلوحه کار ماست و پوشش چادر را در حرم تکریم می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در خصوص املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز گفت: بسیاری از املاک آستان قدس رضوی در نقاط مختلف به فروش رسیده و املاک آستان به یک دهم رسیده است و بسیاری از املاک تصرف شده است.
او ادامه داد: اداره و مدیریت حرم مطهر رضوی نیازمند پشتوانه مالی است و در تلاشیم از زائران حضرت رضا به بهترین شکل پذیرایی کنیم و به دنبال درآمد و منابع پایدار هستیم تا بتوانیم به ۳۰ میلیون زائر سالانه آستان پاسخ دهیم.

 

خبرنگار: زکیه سلیمی

نوشتن دیدگاه

ارسال