5915514850157641077 121

دومین رویداد استارتینو «از دانشگاه تا صنعت در شش گام» به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد در اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار می‌شود.

این طرح به منظور نزدیک شدن و آشنایی دانشجویان با صنعت و ایجاد زمینه‌های اشتغال آن‌ها در صنایع مرتبط و در گرایش های مختلف رشته مهندسی مکانیک و دیگر رشته های مهندسی اجرا می‌شود.

جزئیات این رویداد که در طی شش گام برنامه ریزی شده است به شرح زیر می باشد:

در گام اول، مخاطبان با زمینۀ کاری، فضای کارخانه و امکانات مهندسی موجود در آن آشنا شده تا بستر ذهنیشان برای دیگر گام‌های بعدی آماده گردد.

در گام دوم دانشجویان این امکان را می‌یابند تا با حضور در کارخانه مباحثی را که در نشست علمی بیان می‌شود از نزدیک لمس و تفاوت آموخته‌های تئوری و چالش‌های عملی را بهتر درک کنند.

گام سوم، محک دانشجو با چالش‌های کارخانه است. در این مرحله چالش‌هایی که کارخانه پیش از این با آن مواجه شده یا حتی چالش‌های حل نشده کارخانه، برای دانشجویان مطرح می‌شود و آن‌ها سعی می‌کنند این مسائل را حل کنند.

در گام بعدی این طرح، بین اعضای هیئت علمی دانشگاه و عوامل کارخانه، نشستی برگزار می‌شود که در آن به انتقال تجربه بین صنعت و دانشگاه پرداخته می‌شود و درخواست‌ها و نیازهای دو طرف مطرح خواهد شد.

گام پنجم کارآموزی‌ست که تلاش می‌شود در بازه زمانی مدنظر علاوه بر یادگیری موثر، دانشجویان تجربه فعالیت در محیط صنعتی را نیز به دست آورند.

گام نهایی و ششم طرح استارتینو با عنوان فرصت شغلی برگزار می شود. در این مرحله با توجه به تجربیات و آموزش‌هایی که شرکت کنندگان به دست آورده‌اند، این امکان را دارند که در جایگاه‌های شغلی مرتبط، در کارخانه مشغول به کار شود.

شایان ذکر است که؛ افتتاحیه استارتینو2، به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با شرکت‌های مقصد این رویداد در تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه با حضور معاونین پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فردوسی، جمعی از اعضای هیئت‌علمی گروه مهندسی مکانیک، مدیران و مدیرعاملان شرکت‌های مقصد استارتینو2 و جمعی از دانشجویان فعال و مستعد برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای حضور در این رویداد کانال و صفحه اینستاگرام انجمن علمی مهندسی مکانیک را به آدرس @anjmech دنبال نمایند.

 

 

نوشتن دیدگاه

ارسال