IMG 7956 Copy

اكران فيلم سينمايی «بدون قرار قبلي» و جلسه نقد جنبه های معمارانه آن با حضور بهروز شعيبی، كارگردان اثر و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان معماری دانشگاه فردوسی و دیگر دانشگاه ها در روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ در محل تالار رودکی دانشگاه فردوسی به همت انجمن علمی معماری برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، در این برنامه، پس از اكران فيلم، جلسه نقد معماري با پرسش و پاسخ دانشجويان پيرو جنبه‌هاي معماری بارگاه حريم رضوی، معماری بومی خراسان شامل روستاي كنگ و نشتيفان، مسائل بافت تاريخی مشهد و موضوع «معماری مسكن» از موضوعات معماری نهفته در لايه‌هاي فيلم ادامه یافت.

گفتنی است که؛ فيلم‌برداری فیلم سینمایی «بدون قرار قبلي» در سال‌هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در آلمان و ايران صورت گرفته که به مدت سه ماه از دوره فيلم‌برداري در شهر مشهد پیگیری شده است. اين فيلم در چهلمين دوره جشنواره بین اللملی فجر، برنده سيمرغ بلورین بهترين صداگذاری و سیمرغ زرین بهترین فيلم از نگاه ملي شد و جوايزي چون فيلم شهر، فيلم منتخب يونسكو ايران و برترين فيلم فستيوال فيلم مسكو را در كارنامه دارد.

شایان ذکر است که، اين رویداد، به عنوان نخستين جلسه نقد معماري فيلم با حضور كارگردان اثر در دانشگاه فردوسي مشهد، مورد تقدير مديريت فرهنگي و فعاليت هاي داوطلبانه دانشگاه قرار گرفت.

 

نوشتن دیدگاه

ارسال