11

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، اختتامیۀ مسابقۀ نجات فردوسی به همت انجمن علمی Game دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه در تاریخ ۵ آذرماه 1402 برگزار شد.
دکتر ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در این برنامه بیان کرد: بازی یک تفریح است و تفریح بخشی از نیازهای هر انسان است. بخشی از خودمراقبتی نیز به پرداختن به جنبۀ تفریحی بستگی دارد.
وی ادامه داد: در دین اسلام هم تأکید شده است که یک‌چهارم زندگی را به تفریح اختصاص دهید و تفریحات به لحاظ روحی و روانی جنبۀ انرژی‌بخش دارند. بازی‌ها نقش مؤثری بر پیشرفت علمی و تحصیلی دارند.

22


سپس حامد دوستی، دبیر اجرایی مسابقۀ نجات فردوسی، در مورد روند برنامه گفت: مسابقۀ اتاق فرار برای اولین بار در سال 1400 برگزار شد. مسابقۀ هفت‌خوان فردوسی در خرداد 1402 و مسابقۀ نجات فردوسی با 754 ثبت‌نامی برگزار شد.
وی ادامه داد: از صفر تا صد برنامه را با کمک 20 نفر اعضای انجمن علمی گیم برگزار کردیم.

33


دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ضمن تشکر و تقدیر از انجمن علمی گیم و شرکت‌کنندگان مسابقه اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی ما در آموزش عالی، نوآوری است.
وی ادامه داد: آقای دکتر زلفی‌گل، وزیرعلوم، پنج اولویت را در وزارت علوم مشخص کردند که یک مورد در حوزۀ نوآوری فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ نوآوری در مجموعه‌های دانشگاهی است. براساس این اولویت، ما هم در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر نوآوری در تمام اشکال آن تأکید داریم.
دکتر ذوالفقارزاده خاطرنشان کرد: آنچه باعث دوام نوآوری در جامعه می‌شود، توجه به فرهنگ نوآوری است. یکی از اشکال نوآوری، همین بازی‌ها هستند. نوآوری برای ما هدف نیست، بلکه ابزاری است تا یادگیری، رشد، ارتقا و تعالی اتفاق افتد.
وی افزود: محیط یادگیری غیررسمی دانشگاه نسبت به سایر سازمان‌ها برتری دارد و ویژگی‌های بی‌نظیری دارد که شما در سازمان دیگری این محیط غیررسمی را تجربه نمی‌کنید. یکی از آن ویژگی‌ها امکان آزمون و خطا دادن به شما است.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: فضای بازی‌ها فضایی بین‌رشته‌ای است و از رشته‌های مختلف مانند روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم شناختی، مدیریت، علوم کامپیوتر و ادبیات حضور دارند.
در ادامۀ مراسم، نتایج این دوره از مسابقات اعلام شد:
تیم سوم: آدینه‌پور و توکلی‌فر
تیم دوم: میرنژاد، جنگی و کفش‌بانی
تیم اول: رحیمی، اتحادی و خوارزمی
تیم‌های منتخب: تیم 111، اف‌تی‌ای و سلسله
شایان ذکر است که در انتهای برنامه از اعضای تیم باشگاه خبرنگاران، تیم تئاتر و انجمن علمی گیم تقدیر شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: زهرا اسماعیلی
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

 

55

66

88

44

99

 

77

100

نوشتن دیدگاه

ارسال