IMG 5005

نشست هم اندیشی با روسا و معاونان آموزشی و فرهنگی دانشکده‌‌های دانشگاه فردوسی مشهد در تالار اندیشه مجتمع کانون های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، این نشست روز چهارشنبه 1 آذرماه  به دعوت مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه به منظور هم اندیشی و تبادل نظر در مورد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در تالار اندیشه مجتمع کانونهای فرهنگی  برگزار شد.
 دکتر منصور معتمدی، مدیر فرهنگی وفعالیت های داوطلبانه دانشگاه  درابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به روسا و معاونان دانشکده های دانشگاه فردوسی مشهد بر تداوم این جلسات به منظور هم اندیشی و هم افزایی در رابطه با حفظ و گسترش فعالیت های فرهنگی در راستای تحقق اهداف کلان دانشگاه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
  دکتر معتمدی  با اشاره به بازه دو ماهه انتصاب ایشان به سمت مدیر فرهنگی دانشگاه گفت: در این مدت با مطالعه و ارزیابی شرایط موجود در مدیریت فرهنگی دانشگاه ضرورت ارتباط و تعامل بیشتر با دانشکده های 12 گانه دانشگاه که نقش قابل توجهی در حمایت و پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه داشته و دارند کاملا احساس می شد. لذا برنامه ریزی های لازم به عمل آمد تا سلسله جلساتی با حضور روسا و معاونان آموزشی و فرهنگی دانشکده ها به منظور هم اندیشی و تبادل نظر در مورد زمینه های مشترک فعالیت در حوزه فرهنگی واجتماعی داشته باشیم و از نقطه نظرات و دیدگاه های موثر و راهگشای مسئولین دانشکده ها که میزبانی حجم انبوهی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تشکل ها و گروه های دانشجویی را بر عهده دارند، آگاه شویم.
در ادامه این نشست مهندس ناصر برفرازی معاون مدیریت فرهنگی گزارشی از حوزه فعالیت های مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه ارائه داد و به معرفی بخش های مختلف این مدیریت پرداخت.
مهندس هادی اکرمی کارشناس تشکل های اسلامی در مورد فرایند اخد مجوز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، تبلیغات فعالیت ها و همچنین روند اخذ مجوز اردوهای فرهنگی  و نیز چالش های موجود در مسیر انجام فعالیت های فرهنگی در سطح دانشگاه توضیحات کاملی ارائه کرد.
در ادامه روسا و معاونان دانشکده ها ضمن استقبال از برگزاری این نشست و تداوم آن هریک به بیان دیدگاه های خود و طرح مشکلات و چالش های فرهنگی موجود در دانشکده ها پرداختند.
تخصیص اعتبار و بودجه مستقل فرهنگی به دانشکده ها ، تاکید بر عقد تفاهم نامه های همکاری میان مدیریت فرهنگی وفعالیت های داوطلبانه، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشکده در حوزه فعالیت های فرهنگی، فراهم ساختن ساروکار نظارتی برای هیات رئیسه دانشکده ها در فرایند اخذ مجوزها، پیشنهاد در زمینه حضور بیشتر کانون های فرهنگی و هنری در سطح دانشکده ها، پیش بینی نقش معاونان آموزشی و فرهنگی دانشکده ها در فرایند اخذ مجوز، حمایت بیشتر از جشن ها متمرکز دانش آموختگی، تمهید شرایطی برای پوشش حداکثری دانشجویان در زمینه های فرهنگی واجتماعی، حمایت های بیشتر نرم افزار و سخت افزاری از تشکل ها و نهادهای دانشجویی در سطح دانشکده ها،  توجه بیشتر بر ارتقای سلامت جسمانی و نشاط روانی و اجتماعی در برنامه های فرهنگی، حمایت از دانشکده  جهت مشارکت بیشتر در برگزاری فعالیت ها فرهنگی و .... از جمله مواردی بود که در این نشست  از سوی روسا و معاونان فرهنگی دانشکده ها بیان شد.
در پایان این نشست کارشناسان حوزه مدیریت فرهنگی رضا دانایی کارشناس انجمن های علمی و دکتر علی باغدار دلگشا کارشناس کرسی های آزاد اندیشی به برخی سوالات و ابهامات پاسخ گفتند.
پایان بخش این نشست بازدید میهمانان از مجتمع کانون های فرهنگی وهنری بود که با همراهی مدیر فرهنگی، کارشناس کانونهای فرهنگی و هنری انجام شد و در هر بخش توضیحاتی در مورد فعالیت های 24 کانون فعال از سوی دبیر شورای هماهنگی کانون ها و همچنین دبیران هر یک از کانون های فرهنگی و اجتماعی بیان شد.

باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد

 

گزارش تصویری

 IMG 5003

IMG 5010

IMG 5041

IMG 5052

IMG 5104

IMG 5013

IMG 5124

 

نوشتن دیدگاه

ارسال