photo 2018-07-07 10-23-56

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه نیشابور ، پنجاه و هفتمین نشست شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 9 کشور ، روز چهارشنبه 13 تیر ماه به میزبانی دانشگاه نیشابور و در محل سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
این نشست از ساعت 8 صبح با مراسم افتتاحیه آغاز شد و پس از آن نشست تخصصی و کارگاه آموزشی برگزار گردید.
در مراسم افتتاحیه  دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه، دکتر رشید لمیر معاون  اداری و مالی، حجت الاسلام قربانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیشابور، خانم دکتر عدمی رئیس اداره فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی وزارت علوم، خانم دکتر میرکاظمی دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور حضور داشتند.

رئیس دانشگاه نیشابور ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به نماینده وزارت علوم و مدیران فرهنگی و اجتماعی، در سخنان خود، به بررسی تاریخی سیر تحول دانشگاه ها پرداخته و آسیب جدی در دانشگاه های نسل سوم را مغفول شدن از نقش اخلاق، دین و فرهنگ در دانشگاه ها دانستند و ضرورت کار در این حوزه را از این منظر تبیین نمودند.
مسئول دفتر نهاد رهبری نیز در سخنان کوتاهی به بررسی دو روایت از معصومین پیرامون علم واقعی پرداخت و با استناد به یکی از این روایات، بهترین علم را علمی که منجر به اصلاح فرد دانست که این موضوع مرتبط با فعالیت مجموعه های فرهنگی دانشگاه ها می باشد.
در ادامه مراسم افتتاحیه، خانم دکتر میرکاظمی (دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور) نیز ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه نیشابور به جهت میزبانی شایسته و برگزاری این نشست، از ضرورت تشکیل نشست مدیران و اهداف دبیرخانه منطقه سخن گفت.


در این نشست یک روزه کارگاه "مدیریت جذب مخاطب و مخاطب شناسی در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی" توسط دکتر استیلایی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی نیشابور برگزار شد که با استقبال حاضران در نشست همراه شد. دیگر نشست تخصصی برگزار شده در این گردهمایی، بررسی وضعیت فضای مجازی در دانشگاه بود که توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست تخصصی، علاوه بر اینکه تجربیات مدیران در این زمینه به اشتراک گذاشته شد؛ نقاط قوت و ضعف فضای مجازی دانشگاه، فرصتها، چالش ها و تهدید های پیش رو و نمونه ای از توصیه های مدیریتی قابل توجه به استحضار شرکت کنندگان رسید.

در اختتامیه نشست،دکتر میرکاظمی ضمن تشکر از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیشابور به دلیل میزبانی و برگزاری شایسته این نشست به جمع بندی نتایج حاصل از این نشست یک روزه پرداخت و با اشاره به تجربیات ارائه شده در کارگاه و نشست تخصصی ابراز امیدواری کرد پیشنهاد های ارائه شده مستند شده و علاوه بر ارجاع به معاونت فرهنگی وزارت علوم، از طریق دبیرخانه منطقه 9 به اطلاع دانشگاه های عضو برسد.

 

photo 2018-07-07 10-24-25

photo 2018-07-07 10-24-29

photo 2018-07-07 10-24-41

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال