به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ اکران دانشجویی فیلم توران خانم، به همت انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش  در روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ۹۷ با حضور رخشان بنی اعتماد و مجتبی میر تهماسب، کارگردانان این مستند، و همچنین پندار خمارلو، دختر توران میر هادی، و علیرضا میرفخرایی داماد ایشان در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی برگزار شد. 

رخشان بنی اعتماد در جریان این نشست بیان کرد: خوشحالم که افتخار همراهی با خانم میرهادی در واپسین سال های زندگی به لطف خانواده ی محترم ایشان، دوستان و شخص خود ایشان را داشتم که می دانم برخلاف اینکه هیچ وقت تمایلی به ظاهر شدن بر پرده و یا دیده شدن نام ایشان در محافل مختلف و یا حتی ساخت فیلمشان نداشتند؛ به لطف خانواده و همکاران اجازه همراهی به من و آقای میرتهماسب را دادند تا بتوانیم شعاع کوچکی از وجود تابناک این بانوی بزرگوار را به تصویر کشیده و ثبت کنیم.
وی در ادامه افزود: خوشحال هستم که این فیلم در یک جمع دانشجویی دیده می شود چون فکر می کنم به خصوص برای جوانان و دانشجویان عزیز که به واسطه شرایط موجود از اینکه بدانند در تاریخ فرهنگی این جامعه چه کسانی با چه ایده ها و تفکراتی بودند، محروم هستند و بسیار خوشحالم و امیدوارم که این اتفاق مجددا تکرار شود.
در ادامه علیرضا میرفخرایی در خصوص اهداف خانم توران میرهادی گفت: توران خانم دو دغدغه ی بزرگ داشت ؛یکی مسئله زن در جامعه ی ایران که فعالیت های ایشان باعث آبرومندی زن ایرانی می شود و زنان ایرانی باید توران خانم و امثال ایشان را الگوی خود قرار دهند ؛و دیگر مسئله ی جوانان که همیشه دغدغه های جوانان را دغدغه ی خود می دانست و تلاش می کرد تا آنان تاریخ فرهنگی جامعه ی خود را درست و صحیح تر بدانند.
در ادامه پندار فخارلو به بررسی کتاب های خانم میرهادی پرداخت و بیان کرد: پیشنهاد می کنم که این کتاب ها را به جهت آشنا شدن با دیدگاه‌های توران خانم مطالعه فرمایید چرا که در بسیاری از زمینه ها راهگشاست. برای مثال کتاب "مادر و پنجاه سال زندگی در ایران" ایشان در واقع سیستم تربیتی خانواده ی مادرم در کودکی را بیان می کند.

باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد:مریم فرشچی

to3

to4

to5

to6

to7

to10

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال