re1

نشست "بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی" همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، با سخنرانی حجت الاسلام دکتر غلامرضا رئیسیان، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و عضو هیأت علمی گروه علوم قرآن و حدیث این دانشکده، در روز چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397 در سالن شورای دانشکده علوم ریاضی برگزار شد..

دکتر رئیسیان در این نشست به دیدگاه‌های متفاوت پیرامون انقلاب اسلامی ایران پرداخت و بر داشتن نگاهی واقع بینانه به کامیابی‌ها و ناکامی‌های انفلاب اشاره کرد. وی ضمن اشاره به موفقیت‌های به دست آمده از جمله دستیابی به استقلال و حق تعیین سرنوشت و همچنین دستاوردهای حوزه های مختلف به ویژه در زمینه تکنولوژی، فناوری، پزشکی و صنایع نظامی، بر توجه به آسیب‌ها و چاره‌اندیشی برای آن ها تأکید کرد.
وی منشا رفتارهای ناهنجار در جامعه را نظام تعلیم و تربیت و رسانه ملی دانست و اظهار داشت: اگر فقط به تعریف و تمجید پرداخته شود تحرکی برای بهبود وضع صورت نخواهد گرفت.
دکتر رئیسیان در ادامه با اشاره به اینکه روح دین و دینداری و فرهنگ دینی در جامعه تنزل پیدا کرده است، با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام، روح دینداری را صداقت و امانت عنوان کرد و پرداختن بیش از حد به شعائر و مناسک، بدون توجه به روح دینداری را باعث منجر شدن به دو آفت بزرگ نفاق و ریا در جامعه دانست.
وی همچنین سوء مدیریت، تبعیض در اجرای قانون، دنیا زدگی برخی از مسئولان، سوء استفاده از موقعیت های شغلی و تنگ نظری و عدم تحمل آرای مختلف را از آسیب های انقلاب برشمرد.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به نظر شهید مرتضی مطهری، تضمین انقلاب را در گرو حفظ عدالت و آزادی دانست.
در پایان این سخنرانی، دکتر رئیسیان به سوال های حاضران پیرامون موضوع طرح شده پاسخ داد.

re2

re3

برای مشاهده سایر تصاویر اینجا  کلیک کنید

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال