farhangi01

چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با حضور دکتر کافی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه آقای دکتر کافی رئیس دانشگاه ، ضمن عرض تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) در سخنانی به اهمیت شرکت دانشگاهیان در پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ما در کنار پیاده روی وظیفه داریم رسالت ائمه هدی علیهم السلام را در این حرکت عظیم تبیین کنیم و تلاش کنیم تا این حرکت عظیم اثر بلند مدتی برای ما داشته باشد. ایشان ادامه داد: عشق به حضرت سیدالشهدا (ع) باعث شده است تا همه دانشجویان با گرایش های فکری مختلف در این حرکت عظیم حضور پیدا کنند. ایشان با اشاره به طرح پژوهشی که دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری دانشگاه العمید عتبه عباسیه انجام داد، اظهار امیدواری کرد اینگونه فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک در آینده به صورت اثربخشی ادامه پیدا کند. ایشان از همه برگزار کنندگان و دست اندرکاران پیاده روی اربعین حسینی و پیاده روی طریق رضوی تشکر و قدردانی کرد.

farhangi1

در ادامه جلسه آقای مهدی طالبی مسئول کاروان پیاده روی اربعین حسینی به نمایندگی از بسیج دانشجویی گزارشی از فعالیت های انجام شده برای اعزام دانشجویان ارائه داد.

آقای دکتر مهدی کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه هم در گزارشی مختصر به فعالیت های انجام شده برای برگزاری ششمین همایش پیاده روی طریق رضوی و برپایی موکب دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه میدان شهدا و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع)، اشاره کرد و از تلاشهای بسیج دانشجویی برای همکاری موثر در میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) تشکر و قدردانی کرد.

farhangi3

farhangi4

در ادامه اعضای شورای فرهنگی دانشگاه از زحمات و تلاشهای آقایان مهدی طالبی ومحمد صادق شالچیان مسئولان کاروان پیاده روی اربعین، آقای زارعی مسئول موکب دانشگاه فردوسی مشهد ، همچنین سرکار خانم محدثه غنیمت و آقایان سید عباس موسویان و ناصر برفرازی همکاران فعال در برگزاری همایش پیاده روی طریق رضوی، تقدیر به عمل آوردند.

در بخش دوم جلسه شورای فرهنگی، موضوع بررسی نتایج طرح پژوهشی ارزیابی وضعیت سلامت زائران پیاده اربعین در چهار بعد سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی، توسط آقای دکتر علی یوسفی و آقای دکتر مسعود فتاح زاده، ارائه شد.

در پایان پیش نویس طرح تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی دانشکده ها مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و پیشنهادهای لازم برای اصلاح و ابلاغ آن ارائه شد.

 

{jcomments on}

 

نوشتن دیدگاه

ارسال