فراخوان مسابقه موشن گرافی و اینفوگرافی
یاریگران زندگی
 " با محوریت اعتیاد و مسئولیت اجتماعی"


شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی با هدف بهره مندی از توانایی ها و استعدادهای عموم علاقمندان و فعالان حوزه گرافیک و سایر رشته های مرتبط و به منظور معرفی ، اطلاع رسانی و آموزش هرچه بهتر در مورد پیشگیری از اعتیاد و تقویت آگاهی و شناخت افکار عمومی نسبت به آثار و عواقب زیانبار مصرف مواد مخدر با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و مدیریت فرهنگی و فعالیتهای داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد، مسابقه موشن گرافی و اینفوگرافی با محوریت اعتیاد و مسئولیت اجتماعی را برگزار می کند.

اعتیاد به مواد مخدر پدیده‌ی پیچیده‌ای است که عوامل و شرایط مختلفی در سطوح متفاوت اجتماعی در بروز، افزایش و گسترش یا پیشگیری، کاهش و کنترل آن نقش دارند. عمدتاً مردم عوامل سطح کلانی چون مشکلات اقتصادی، بیکاری، فشارهای مالی، دسترسی راحت به مواد مخدر، عدم برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر، نبود آموزش، نبود تفریحات سالم در جامعه و... را بعنوان عوامل موثر در نظر می‌گیرند. این عوامل، عوامل سطح کلان هستند که به اندازه خود در بروز و تشدید اعتیاد نقش دارند، حال سوال اینجاست که نقش سایر عوامل در سطوح دیگر جامعه (مانند دانشگاه، محیط کار، محله، مدرسه، خانواده، دوستان و خود فرد) چقدر است؟ وقتی می توانیم نگاه جامعی به اعتیاد داشته باشیم که نقش عوامل مختلف را در سطوح چند گانه اجتماعی مورد نظر قرار دهیم. اعتیاد پدیده ای نیست که تنها دولت یا نیروی انتظامی و قوه‌ی قضائیه بتوانند آن را حل نمایند. حل مساله اعتیاد نیازمند کنش جمعی در سطوح مختلف است. حال باید از خود پرسید: سهم من چقدر است؟ نقش ما چیست؟ نقش سایر کنشگران و عوامل در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد در جامعه چیست؟

ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را در قالب موشن گرافی و اینفوگرافی که در بر دارنده‌ی #نقش_من، #سهم_ما و #مسئولیت_اجتماعی هر یک از سطوح مختلف اجتماعی در حل مساله اعتیاد باشد را تا 30 آبان‌ماه از طریق درگاه اینترنتی farhangi.um.ac.ir ارسال نمائید تا علاوه بر ایفای نقش خود در حل این مساله اجتماعی مهم جامعه، از جوایز ارزنده‌ی آن برخوردار شوید.

محورهای فراخوان:

  • طرح یاریگران زندگی
  • مسئولیت اجتماعی گروه های مردمی در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد
  • نقش کنشگران اجتماعی مختلف (خانواده، محله، مدرسه، دانشگاه، محل کار و...) در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد
  • سهم من در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد

جوایز مسابقه:

  • جایزه ویژه: 5 میلیون تومان

جوایز بخش موشن گرافی:

  • نفر اول: 4 میلیون تومان
  • نفر دوم: 3 میلیون تومان
  • نفر سوم: 2 میلیون تومان

جوایز بخش اینفوگرافی:

  • نفر اول: 2.5 میلیون تومان
  • نفر دوم: 1.5 میلیون تومان
  • نفر سوم: 1 میلیون تومان

شرایط مسابقه:

1- هیچ محدودیتی به لحاظ طول مدت ویدئوها وجود ندارد و این آثار باید به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی تهیه گردند.

2- در بخش اینفوگرافی شرکت کنندگان باید آثار خود را با فرمت jpg و کیفیت 300 dpi و حداکثر تا حجم MB5 ارسال کنند.

3- این موشن گرافیک‌ها باید برای همه رده‌های سنی و همه گروه‌های هدف مناسب باشد.

4- باید توجه خاصی به عناصر و فرهنگ بومی منطقه در تولید موشن گرافیک‌ها صورت پذیرد.

5- آثار ارسالی با توجه به انتقال مناسب مفاهیم، میزان اثربخشی، خلاقیت و زیبایی اثر توسط داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گفت.

6- مسئولیت عدم رعایت حقوق مالکیت فکری و معنوی اثر بر عهده ارسال کننده آن می باشد.

7- برگزار کننده مجاز خواهد بود از آثار ارسالی در زمینه های مرتبط با اهداف آموزشی ، اطلاع رسانی و تبلیغاتی ، تهیه کتاب و ... استفاده نماید.

8- شرکت در مسابقه و ارسال اثر به منزله‌ی پذیرش تمامی مفاد و مقررات است.

شیوه ارسال آثار:

آثار خود را با استفاده از لینک ثبت نام در وبگاه مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه بخش شرکت در مسابقه موشن گرافی و اینفوگرافی بصورت یک فایل زیپ شده بارگذاری و ارسال کنید و یا از طریق نشانی الکترونیکی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنید.

تقویم مسابقه:

  • آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه و ارسال آثار: 20 آذر 1400
  • اعلام آثار برگزیده و اهداء جوایز: 15 دی 1400

نشانی دبیرخانه مسابقه:

مشهد، میدان آزادی، پرديس دانشگاه فردوسی مشهد، بلوار دانش، ساختمان معاونت فرهنگی-اجتماعی و دانشجویی

 

ثبت نام و شرکت در مسابقه

motion-1400

 

 

نوشتن دیدگاه

ارسال