Cp photo 2023 05 02 10 07 58

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، اولین نشست گفت‌وشنود با دانشمندان و متخصصان در زمینهٔ «چالش‌ها و‌ راهکارهای ایجاد فرهنگ نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانهٔ دانشجویی» با حضور مسعود میرزایی شهرابی، دانشمند و پژوهشگر سرآمد علمی کشور و رئیس پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد. این نشست به همت دبیرخانهٔ فعالیت‌های گفت‌گومحور و آزاداندیشی مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید.

مسعود میرزایی در این نشست اظهار کرد: الگوی مدیریتی ما براساس کلیدواژهٔ «منش»، یعنی «مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی طراحی شده است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری از طریق تعامل این مجموعه با دبیرخانهٔ فعالیت‌های گفت‌وگومحور و آزاداندیشی مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در جهت ایجاد فرهنگ نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانهٔ دانشجویی تلاش می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: مهم‌ترین حمایت این مجموعه در قالب استقرار شتاب‌دهنده‌ها است. همچنین بر ایجاد تشکل‌های تخصصی در دانشگاه‌ها جهت توسعهٔ فرهنگ کسب‌وکارهای فناورانه در دانشگاه و حضور صاحبان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان موفق در فضاهای دانشجویی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات نظارت می‌کند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزهٔ کسب‌وکار و فناوری، برگزاری اردوها و کمپ‌های فناورانه در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، ایجاد گعده‌های کسب‌وکاری و فناورانه با حضور یک استاد یا صاحب‌نظر در فضای خوابگاه‌های دانشجویی، روایت‌گری داستان زندگی افراد موفق در حوزهٔ کسب‌وکار، ارائهٔ اطلاعات لازم در خصوص کسب‌وکارهای آینده‌دار در ایران و جهان و همکاری در زمینهٔ ایجاد فضای کارورزی و مهارت‌آموزی در پارک علم و فناوری برای دانشجویان علاقه‌مند از جمله سایر برنامه‌های این مجموعه برای حمایت از کسب‌وکارهای دانشجویی است.

 

خبرنگار: یگانه تقی زاده

نوشتن دیدگاه

ارسال