Cp 3

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گفت‌وگو محور بودن فضای دانشگاهی گفت: دانشگاه فضای تجربه است و محدودیتی در آن نیست لذا باید جریان‌سازی درست در این فضا شکل بگیرد و مسائل دانشگاه را به حریم فضای اجتماعی بکشید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نصراله پژمان‌فر صبح امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت، در نشست صمیمانه با نشریات و تشکل‌‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی که به همت واحد فعالیت های گفت و گو محور و آزاد اندیشی مدیریت فرهنگی برگزار شد با اشاره به لزوم شناسایی و حل مسائل تخصصی در جامعه از سوی دانشگاهیان گفت: دانشکده‌های دانشگاه فردوسی باید در مسائل اجتماعی از جمله فساد اقتصادی و مسکن ورود کنند و نقش اپوزیسیونی نداشته باشند.  

پژمان‌فر با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: سعی کردیم بهانه‌هایی که موجب تأخیر در ازدواج است را برطرف کنیم و  تسهیلات و خدماتی در این زمینه انجام شده است. او در خصوص اعتبارات فرهنگی به دانشگاه‌ها گفت:‌ نیاز داریم از فرهنگ حمایت شود و این موضوع  را در نشست با معاونت علمی رئیس‌جمهور پیگیری می‌کنیم. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هم‌چنین از نماینده‌ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در جلسه خواست در بحث تخصیص سهمیه کاغذ برای نشریات دانشجویی حمایت شود. 

این نماینده مجلس گفت: در حوزه فرهنگی کار دلی است، اگر آن را به مسائل مالی پیوند بزنیم، کار خراب و بی کیفیت و هر کسی وارد این حوزه می‌شود. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح صیانت گفت: همانطور که در فضای فیزیکی نظامات داریم در فضای مجازی هم باید صورت گیرد و من به شدت مخالف با فیلتر کردن هستم و بحث ما این است که خدمات به مردم داده شود، راه این است که خودمان مدیریت داشته باشیم.

 کرسی‌های آزاداندیشی موجب افزایش آگاهی می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این معاونت در نظر دارد کرسی‌های آزاداندیشی با مدیران کشوری و استانی برگزار کند گفت: امیدواریم جلسات مستمر منظم باشد و مطالبات بیان شده در این نشست‌ها پیگیری شود. دکتر ابوالفضل غفاری با اشاره به حضور دکتر پژمان‌فر اظهار کرد: این نشست موجب می‌شود دانشجویان از سطوح بالا مانند مجلس اطلاع پیدا کنند وبا توجه به انتخابات امسال آگاهی افزایش یافته و در مقابل نیز نمایندگان با مطالبات دانشجویان آشنا می‌شوند. 

در این نشست، سمعی مسوول رسانه ای اداره کل ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، اسدی نماینده بسیج دانشجویی، دنیوی عضو کمیته ناظر بر نشریات، زهرا قلی مزرجی دبیر انجمن کودکان استثنایی و سالاری دبیرانجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

 

خبرنگار: زکیه سلیمی 

عکاس: حانیه ظریف

Cp 1

نوشتن دیدگاه

ارسال