DSC 1646 Copy

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست صمیمانه با خانوادهٔ دانشجویان دانشکدهٔ مهندسی به همت دفتر فعالیت‌های فرهنگی خانواده‌محور دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ سه‌شنبه، ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ در تالار خیام دانشکدهٔ مهندسی برگزار شد.
حمید صادقیان، مشاور خانواده و ازدواج جوانان، در این نشست در خصوص چرایی ازدواج بیان کرد: چرایی ازدواج در پنج عامل بیان می‌شود. اولین مورد حس عاشقانهٔ همسری است. ازدواج پاسخ نیازها در کارکردهای تشکیل خانواده است؛ انسان علاوه بر نیازهای اولیه، نیازهای دیگری دارد که در صورتی که به صورت درست به آن‌ها پاسخ داده نشود، در جای دیگری به دنبال آن می‌گردد.
وی ادامه داد: مورد دوم، حس والدی است که این حس فقط در ازدواج پاسخ داده می‌شود. سومی حال خوب و چهارمی امید به زندگی است.
صادقیان اظهار کرد: مورد آخر، رشد اقتصادی است. تحقیقات چه در داخل و چه در خارج کشور نشان داده است که رشد اقتصادی بعد از ازدواج بیشتر می‌شود.
این مشاور خانواده در خصوص سن ازدواج برای پسران گفت: اگر سن ازدواج پسرها از ۲۶ بگذرد، دچار وسواس انتخاب می‌شوند؛ یعنی دیگر به راحتی کسی را انتخاب نمی‌کنند‌ و در ۳۰ سالگی شور ازدواج خاموش می‌شود. در این سن، جوان به راحتی خودش را درگیر این دغدغه نمی‌کند. با توجه به نیاز انسان به همدم، در صورت عدم پاسخ به نیاز ازدواج پس از ۴۰ سال، فرد دچار افسردگی می‌شود.
وی افزود: تحقیقات نشان داده است که افراد بدون همسر بعد از این سن، با در اختیار داشتن بهترین امکانات و شرایط زندگی به سمت دخانیات و الکل متمایل و دچار حس تنهایی و ناامیدی می‌شوند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: حنانه واسعی
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

 

DSC 1583 Copy

DSC 1596 Copy

DSC 1607 Copy

DSC 1610 Copy

DSC 1620 Copy

DSC 1636 Copy

DSC 1654 Copy

عکاس: علی قادی پاشا

نوشتن دیدگاه

ارسال