4

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، دومین نشست صمیمانه با والدین دانشجویان نوورود به همت دفتر فعالیت‌های فرهنگی خانواده‌محور دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 10 آذرماه 1402 برگزار شد.
دکتر ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، در این نشست بر نقش خانواده در رسیدن به علم و دانشگاه تأکید کرد و گفت: سه فضلیت علم، جهاد و تقوا در قرآن مورد تأکید است که خانواده در رسیدن به هر سه مورد، نقش به سزایی دارد.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب، فکر کردن به ازدواج است. ما باید از کودکی ذهن فرزندمان را آماده کنیم تا زمانی که به سن ازدواج رسید، آماده باشد.
سپس دکتر مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه، اظهار کرد: زمانی که دو نفر ازدواج می‌کنند، از نظر ذهنی ارتباطی بین آن‌ها شکل می‌گیرد و فرزند باعث ایجاد وحدت بین پدر و مادر می‌شود.
وی ادامه داد: فرزندان ما طوری که می‌خواهیم تربیت نمی‌شوند، طوری که رفتار می‌کنیم تربیت می‌شوند.
دکتر محسن اصغری نکاح، عضو هیئت‌علمی گروه روان‌شناسی، در ادامه عنوان کرد: محور اصلی دانشگاه، پرورش و تربیت اهداف است و دانشگاه فرصتی برای متخصص شدن، آموزش و پژوهش است.
وی افزود: دانشگاه به افراد هویت جدیدی می‌بخشد و نیاز به نظارت و همراهی والدین دارد.
سپس دکتر سکینه سلطانی، عضو هیئت‌علمی گروه روان‌شناسی، خطاب به والدین دانشجویان بیان کرد: در کنار ما باشید تا به فرزندان در کسب مهارت‌های زندگی و مسئولیت‌ها کمک کنیم. فرزندان شما فرزندان ما هستند و تمامی نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم.
مهندس حسین موسوی، معاون پارک علم و فناوری دانشگاه، در خصوص کارکردهای دانشگاه گفت: اعتماد به نفس، مدل رسیدن به پاسخ و اجتماعی کردن افراد از کارکردهای مهم دانشگاه است.
وی ادامه داد: همکاران ما در دانشگاه براساس مثبت‌اندیشی، مثبت‌نگری، امیدآفرینی همراه با واقعیت‌گرایی و اصل خودشکوفایی انتخاب می‌شوند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: ریحانه تینوار
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

3

1

2

عکاس: فاطمه تمرتاش

نوشتن دیدگاه

ارسال