Cp 15

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، دوازدهمین جلسه از سلسله‌جلسات دورهمی پیشرانشی به همت انجمن علمی مهندسی هوافضای دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ و در تالار خوارزمی دانشکدهٔ مهندسی برگزار شد.
حسین پورفرزانه، مدیرعامل شرکت مپنا آیرو، در این برنامه اظهار کرد: رشتهٔ هوافضا ترکیبی از تمام رشته‌های مکانیک، برق، شیمی و متالورژی است. کسی که در این رشته تحصیل می‌کند، باید بر این علوم در حد متعالی مسلط باشد و سپس آن‌ها را به صورت جهت‌دار در حوزهٔ هوافضا به کار بگیرد.
وی ادامه داد: پس از ۳۰ سال کار مداوم و شبانه‌روزی، می‌بینم که سؤالات و مسائل زیادی برای حل کردن دارم و روز بعد با ذوق به سراغ آن‌ها می‌روم تا ببینم نتیجهٔ کار چه می‌شود.
پورفرزانه گفت: خود را برای دنیای ناشناخته‌ها در رشتهٔ هوافضا آماده کنید و برای آن بجنگید. این رشته ترکیبی از دیسیپلین‌های مختلف مانند علوم مواد، کنترل و سازه است که باید به آن‌ها مسلط شوید.
وی افزود: ممکن است نسبت به بازار کار دل‌سرد شده باشید، اما شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند. می‌توانید جذب آن‌ها شوید و علم خود را توسعه دهید. کار کردن راحت نیست، اما مهم است که حضور فعال داشته باشید و ناامید نشوید.
مدیرعامل شرکت مپنا آیرو خاطرنشان کرد: نیازی نیست حتماً برای پیشرفت کردن به خارج از کشور بروید. ما در ایران به شدت نیازمند نیروی انسانی ماهر و دارای صلاحیت در رشتهٔ هوافضا هستیم.
وی اذعان کرد: یکی از آفت‌هایی که در کشور ما وجود دارد، مدیرانی هستند که عمدتاً در دوران مدیریت خود به دنبال دستاوردهای ظاهری هستند و سپس کار را به مدیر بعدی می‌سپارند.
حسین پورفرزانه عنوان کرد: مهم نیست کجا باشید، مهم این است که برای مفید بودن، کار و مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهید و از شکست نترسید.
وی افزود: ترس از شکست را از خود دور کنید تا اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید و بتوانید درست کار کنید.
شایان ذکر است که این برنامه ذیل رویداد «توربینی شو» برگزار شد و همراه با نمایشگاه صنایع توربین گازی خراسان بود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: یگانه تقی‌زاده

 

Cp 2

Cp 3

Cp 8

Cp 12

Cp 13

Cp 14 Copy

Cp 7

Cp 10

Cp 11

 

نوشتن دیدگاه

ارسال