3

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست هم‌اندیشی معاون پژوهشی و انجمن‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۱ آذرماه برگزار شد.
دکتر سیدعبدالمجید یوسف ثانی، عضو هیئت‌علمی گروه مکانیک، ضمن عرض خیرمقدم به دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه، به مسائلی از جمله ایجاد مدیریت نوآوری، بدنۀ معاونت دانشگاه و ترویج برنامه‌های نوآورانه پرداخت.
وی عنوان کرد: هم‌فکری با دیگر دبیران و مسئولان باید بیشتر شکل گیرد و برای اولین گام بایستی به ظرفیت‌ها و دغدغه‌های آن بیشتر توجه شود. لذا باید به طور مرتب نشست برگزار کنیم و بدانیم هیچ پژوهشی بدون پرسش شکل نمی‌گیرد.
در ادامه دربارۀ فراهم‌سازی بستری برای راه‌اندازی مراکز نوآوری و برگزاری دوره‌های آموزشی اثرگذار به منظور بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت دانشجویان صحبت شد.
دکتر محمدعلی وطن‌دوست، مدیر فرهنگی دانشگاه، در این نشست اظهار کرد: باید از ظرفیت خود دانشجویان استفاده کرد و ما شاهد این موضوع هستیم که در انجمن‌های علمی، بزرگ‌ترین کارها با کمترین امکانات صورت گرفته است.
وی در خصوص سیاست اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی صحبت کرد و گفت: نیاز دانشجو امیدآفرینی، اشتغال‌آفرینی و مهارت‌آفرینی است.
دکتر رضا لطفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، به دغدغۀ یادگیری مفاهیم پایه برای دانشجویان و معرفی کتاب پرداخت و گفت: توانایی حل مسئله، مدیریت شخصی و کار تیمی باید توسط دانشجو فراگرفته شود‌.
وی در ادامه ضمن صحبت در مورد فرهنگ کار، به نکاتی در خصوص موفقیت شغلی اشاره کرد.
شایان ذکر است که در پایان نشست، گفت‌وگویی بین دبیران، معاون پژوهشی و مدیر فرهنگی دانشگاه شکل گرفت. همچنین دغدغه‌های دبیران بررسی و پرسش‌وپاسخ انجام شد.

خبرنگاران باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: سحر طایفه و آیدا شهرویان
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

7

5

4

2

1

نوشتن دیدگاه

ارسال