3

به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، ششمین دورهمی فردوسی‌های فعلا مجرد در تاریخ ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت ستاد ازدواج دانش‌جویی استان برگزار شد.
دکتر محمود انوشه، روان‌شناس و مشاور خانواده و ازدواج، در این دورهمی اظهار کرد: سه رکن اساسی زندگی، انتخاب رشته، انتخاب شغل و انتخاب همسر است؛ زیرا اگر هرکدام از این سه رکن، به‌خصوص مورد سوم به‌درستی انتخاب نشود، عمر انسان هدر رفته‌ است و قابل بازگشت نیست.
وی افزود: امورات ما به چهار بخش مهم، غیر مهم، فوری و غیر فوری تقسیم می‌شود که در این میان عرصه‌ی امورات مهم-غیر فوری، اهمیت بالاتری نسبت به سایر عرصه‌ها دارد؛ زیرا تمام چشم‌انداز‌ها، آینده‌نگری‌ها، برنامه‌سازی‌ها، بحث تربیت و از همه مهم‌تر ازدواج در این بخش قرار می‌گیرند.
این مشاوره خانواده و ازدواج اظهار کرد: زدواج به معنای شناخت و درک، مسئولیت‌پذیری، امانت‌داری، آزادی، صداقت، رفاقت، اعتماد و امیددادن متقابل است.
وی ادامه داد: اکثر اوقات جوانان عاشق کسانی می‌شوند که در دید آن‌ها کامل به نظر می‌رسند، اما در واقعیت، نقص‌های زیادی دارند که بعد از چند سال می‌فهمند و این موضوع، موجب رهاکردن و در نهایت جدایی آن‌ها می‌شود؛ انسان سالم، مستقل و مهربان است نه وابسته و مهرطلب.
دکتر انوشه اظهار کرد: در ازدواج بهتر است اولویت فرد باشید نه گزینه‌ی او!
وی گفت: رابطه باید به نفع شخص باشد، به‌ضرر هیچ‌کس نباشد، مبتنی بر واقع‌بینی باشد نه خیال‌پردازی باشد.
سه عامل صمیمیت، اعتماد و انتظار بیش‌از‌حد، نابودکننده‌ی هر نوع رابطه‌ای است.
او در این زمینه ادامه داد: چهار مرحله‌ی مشاهده، مصاحبه، مکاشفه (نظارت والدین) و مشاوره برای ازدواج سالم وجود دارد.
وی تاکید کرد: در ازدواج با فردی که حالت نظارت و بازرسی دارد، تهدید به مرگ و خودکشی می‌کند، عزت نفس ندارد، خودشیفته است و هم‌چنین بی‌دین و اخلاق است، به‌شدت احتیاط کنید.
‌محمود انوشه خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که نقد عمرتان را به‌ پای چه کسی می‌گذارید.

خبرنگاران باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: اکرم هادی‌نیا، مرجان تمدّنی‌نژاد
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

4

1

2

5

6

7

8

9

10

نوشتن دیدگاه

ارسال