با توجه به جایگاه ویژه مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد و حجم گسترده ی اخبار فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد ونیز ضرورت اطلاعرسانی در خصوص این رویداد ها، مجموعه ی مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه بر آن شد تا به عنوان متولی ، باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد را ایجاد کند و بدین منظور در سال 1393 نخستین گام را در جهت پوشش خبری رویداد های، فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی درون دانشگاه و با تاکید براستفاده از پتانسیل دانشجویی این دانشگاه بردارد؛ که استفادهی صحیح از اوقات فراغت دانشجویان و آموزش اصول خبرنگاری و ایجاد بهرهوری از نتایج آن است. علاوه بر آن باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد در همایش های و سمینار های تخصصی ملی و بینالمللی نیز به یاری نهاد های مربوطهی دانشگاه آمده است و با تلاش هرچه بیشتر، سعی در انتقال محتوا و پیام های خانوادهی علمی دانشگاه نقش ایفا کند. در این بین باشگاه خبرنگاران با پوششدهی برنامه ها و رویداد های فرهنگی و اجتماعی تشکل های اسلامی، انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و هنری در رسیدن به اهداف مدنظر تشکل ها و انجمن های دانشجویی تلاش میکند.
گسترش اینترنت در عصر کنونی و قابلیتهای بسیار زیادی که این شبکه میتواند در اختیار افراد و سازمانها در امر اطلاعرسانی و ارتباطات قرار دهد باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد را بر آن داشت تا به ایجاد پایگاهی خبری برای اطلاع رسانی اقدام نماید. لذا ازهمان ابتدا اخبار و اطلاعات مدیریت فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه بر روی پایگاه farhangi.um.ac.ir قرار گرفت.
فعالیت های باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد را تاکنون می توان به چهار بخش تقسیم کرد :
- پوشش اخبار حوزه فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه
- جذب عضو از میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
- برگزاری کارگاه های تخصصی آموزش مهارت های خبرنگاری
- ایجاد کارگروه های تخصصی
- کارگروه رصد اخبار
- کارگروه پوشش اخبار
- کارگروه ویراستاری
- کارگروه عکاسی خبری
- کارگروه مستندات
فعالیتهای آتی باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی را می توان در سه زمینه تقسیم کرد :
- اطلاعرسانی اخبار حوزه فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی به صورت مکتوب در نشریه ویژه باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد
- اطلاع رسانی اخبار به صورت پادکست
- ارتباط با رسانههای بیرون دانشگاه
باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد ، تمامی اعضا خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد را سرمایه خود میداند و همواره از ظرفیت آنها بهره برده است. راه ارتباطی این رسانه با مخاطبان خود به صورت حضوری در دفتر باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری دانشگاه، دریافت اخبار ارسالی آنها و نیز دریافت نظرات در مورد اخبار، از طریق شماره تماس 05138806476 می باشد.
آدرس صفحه اینستاگرام باشگاه خبرنگاران: https://www.instagram.com/fumjc/
آدرس کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران: https://telegram.me/fumjc
برای عضویت در باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد مشخصات، سال ورود، رشته تحصیلی و شماره تماس خود را برای ما به اکانت https://telegram.me/fumjc-ad ارسال نمائید.