photo 2023 05 11 22 47 12

 

سی و هفتمین جشنوارهٔ سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان، با تجلیل از برگزیدگان هر بخش، به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، آیین پایانی این جشنوارهٔ فرهنگی اجتماعی آموزش عالی کشور، با حضور دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دکتر زیویار، استاندار لرستان و جمعی از فعالان حوزهٔ قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور در روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.
دکتر عبدالحسین کلانتری، در سخنانی، آسیب‌های بزرگ عقل‌ خودبنیاد غربی همچون وقوع جنگ‌های جهانی، جرم، جنایت و فروپاشی خانواده‌ها را تبیین کرد. وی وجود آسیب‌ها و مشکلات متعدد تمدن غربی را ناشی از دور شدن از توحید، وحی، دین و معنویت دانست.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، حرکت در مسیر قرآن و عمل به تعالیم قرآن کریم را راهکار پایدار برای رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: بشر امروزی بیش از هر زمان دیگری به دین و معنویت نیازمند است.
وی خاطرنشان کرد: علم سکولار فایده‌ای برای بشر ندارد؛ بلکه علم حقیقی جای پای محکمی در وحی و دین دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از گفته‌هایش خواستار شد که کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بیش از پیش تقویت شوند و دارالقرآن‌ها در سطح دانشگاه‌ها شکل بگیرند، چرا که نیازمند یک نگاه علمی و بین‌رشته‌ای به فعالیت‌های قرآنی هستیم.
در این آیین، از برگزیدگان سی‌وهفتمین جشنوارهٔ سراسری قرآن و عترت‌ دانشگاه‌های کشور که موفق به راهیابی به مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور شدند تجلیل شد که به شرح ذیل اعلام می گردد:

سرکار خانم زهرا جاویدی (رشته قرائت تحقیق)

سرکار خانم مریم ایزدپناه (رشته معرق و منبت)

جناب آقای امین حاجی وند( رشته مقاله نویسی نهج البلاغه)

 سرکار خانم زینب میرزایی ( رشته  حفظ فرازهای صحیفه سجادیه)

سرکار خانم فاطمه کوهی وردهکردی (رشته اپلیکیشن و نرم افزار)

سرکار خانم سیده فاطمه بنی هاشمی ( رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم)

جناب آقای محمد حسین باقری دوین (رشته سیره معصومین (ع))
همچنین از زحمات جناب آقای مسعود محمدزاده، کارشناس واحد قرآن و عترت دانشگاه فردوسی مشهد، در راستای مساعدت و همراهی ایشان در برگزاری شایستهٔ مرحلهٔ دانشگاهی سی‌وهفتمین دورهٔ جشنوارهٔ قرآن و عترت تقدیر شد.
 

Cp IMG 20230511 171542 587

Cp IMG 20230510 050454

نوشتن دیدگاه

ارسال