jaygahh

  به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ نشست خبری سومین همایش ملی جایگاه و نقش مادر با حضور دبیران علمی و اجرایی این همایش، در تاریخ چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷ در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، دکتر مجتبی کفاشان کاخکی، دبیر اجرایی همایش به ارائه آمار و ارقام مرتبط با آٍثار ارسالی به همایش پرداخت و بیان کرد: تقریبا ۱۷۰ مقاله و مطالعه پژوهشی برای ما به دبیرخانه همایش ارسال شده است. تعداد ۲۳ پژوهش به عنوان ارائه شفاهی توسط پژوهشگران انتخاب شده بود که پس از بازبینی نهایی این تعداد به ۱۹ سخنرانی کاهش یافت.همچنین از مجموعه ۱۷۰ کار ،۹۰ مورد حائز درجه پوستر شده اند که برای ما ارسال شده است و در روز شنبه نمایش داده خواهند شد.
وی در ادامه گفت: یکی از نقاط مهم همایش فعلی که اهمیت این همایش را دو چندان می کند، حضور ۷ استاد برجسته است. اینها افرادی هستند که بعضا از شهرهای دیگر آمده اند.
دبیراجرایی همایش در پایان در خصوص نحوه برگزاری همایش، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۵ پنل تخصصی وجود دارد که هرکدام یک سخنرانی ویژه دارد که اجرا خواهد شد. ساعت شروع همایش۸:۳۰ روز شنبه ۱۰ اسفندماه ۹۷ خواهد بود و افتتاحیه تا ساعت ۱۰ طول خواهد کشید و ساعت ۱۲:۳۰ روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷ آغاز مراسم اختتامیه همایش خواهد بود.
در ادامه خانم بنو فامیل، نماینده شبکه دوستداران کودک، در معرفی این شبکه بیان کرد: این شبکه، یک فضای خوب برای تحت پوشش قراردادن کودکان مشهد است که کارهای فرهنگی را بسیار مدنظر خود در این شبکه قرار داده ایم.
وی در ادامه اظهار داشت: قرار است دو غرفه کتاب در نمایشگاه داشته باشیم که شامل کتاب های مادران و کودکان و خانواده ها است.
پس از آن نیکذات، مدیر و موسس موسسه ی ثمن و فعال حوزه ی زنان و کودکان در ارتباط با حوزه فعالیت خود،گفت: آموزه های ما در این موسسه بر پایه صلح، توسعه پایدار و حفظ میراث فرهنگی است. همچنین این موسسه یک موزه سیار دارد که به صورت بین المللی و ملی فعالیت می کند.
نیکذات در ادامه افزود: ما استارت اولین کار گروهی حود را از این همایش زده ایم و دوستان زیادی را به ارائه ی مقاله تشویق کرده ایم.
در ادامه مراسم به پرسش و پاسخ پیرامون همایش پرداخته شد.

گفتنی است؛ این همایش 11 و 12 اسفند ماه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی :مریم فرشچی

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال