به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ مصاحبه‌ای با دکتر جعفر عشقی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به مناسبت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس انجام شد.
دکتر عشقی در ابتدا در پاسخ به علت حضور این اداره‌ در نمایشگاه اظهار کرد: ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هر استان، به عنوان نهادهای زیرمجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولی دفاع مقدس در هر استان هستند. ما هم طبیعتا به عنوان متولی حفظ آثار و همچنین نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خراسان رضوی، رایزنی‌هایی با رئیس و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار در استان انجام دادیم و با همت، رغبت و علاقه‌مندی همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم آن‌ها را در این نمایشگاه، گرد هم آوریم. تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنیم و همه ادارات، نهادها و یگان‌های استانی را تشویق به حضور در نمایشگاه کنیم و دستاوردهای دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.
وی در خصوص هدف مدیریت ادبیات و تاریخ اداره ‌کل حفظ آثار از دایرکردن غرفه در نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در 31 شهریورماه سال جاری که فرمودند دفاع مقدس در خطر انحراف و تحریف است، تلاش کردیم با راه‌اندازی میز خدمت “پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌ها در حوزه دفاع مقدس" بتوانیم گامی در این زمینه برداریم و اگر شبهه‌ای برای کسی وجود دارد، پاسخ‌گوی مردم، به‌ویژه جوانان باشیم و دفاع مقدس را از تحریف حفظ کنیم.
دکتر عشقی با بیان این‌که یکی دیگر از اهداف این مدیریت، معرفی"نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدّس" بود، افزود: ما در سال جاری به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند "در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس، باید تلاش‌ها را صدبرابر کنیم"، فراخوان نهضت تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدّس را منتشر کرده‌ایم و بر اساس این، از همه رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، نویسندگان، شاعران، نوقلمان و دیگر افراد می‌خواهیم که به این نهضت بپیوندند.
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان درباره استقبال مردم از این نمایشگاه گفت: به نظر من با توجه به شیوع ویروس کرونا که محدودیت‌هایی را برای حضور مردم در گردهمایی‌ها ایجاد کرده‌است، استقبال مردم بیش از انتظار ما بود. خود من به‌شخصه فکر نمی‌کردم که این تعداد از مردم برای بازدید به نمایشگاه بیایند.

 

 

photo ۲۰۲۰-۰۹-۲۷ ۲۳-۲۲-۲۴

مصاحبه کننده: یگانه تقی زاده

 

{jcomments on}

نوشتن دیدگاه

ارسال