photo 2024 02 17 08 47 04

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، اختتامیه‌ی چهارمین دوره‌ی آموزشی کنش‌گری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده‌پردازی تا جریان‌سازی) به‌همت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در ابتدای مراسم، کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی به هشت گروه تقسیم شده و مطابق مباحث آموزش دیده در این دوره اموزشی ایده‌های خود را ارائه دادند. گروه‌های رویش، ۱+۵، با جواهران خندان، نوروزه، سخلوکش، خانه به دوش، بهاران و ماهیتو، گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره بودند.

photo 2024 02 17 08 46 55

photo 2024 02 17 08 46 41

photo 2024 02 17 08 46 57

photo 2024 02 17 08 47 07

photo 2024 02 17 08 47 18

 

پس از ارائه گروه ها، دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده، مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: برای طراحی این رویداد، وقت زیادی صرف شده است که اجرای آن می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته‌ باشد.

همچنین در ادامه این مراسم برخی از کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی، دغدغه‌های خود در زمینه‌ی امور فرهنگی را به اطلاع مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی- اجتماعی، دکتر ذوالفقارزاده، رساندند. 

سیدحسن عسکری، کارشناس فرهنگی دانشگاه بجنورد اظهار کرد: بهتر است که این دوره‌‌های آموزشی، پروژه‌محور انجام شود و تشکیل شبکه و سطح‌بندی دوره‌ها صورت گیرد.وی افزود: انتخاب مسئولی به‌عنوان کارشناس پیگیری از دیگر نیازمندی‌ها در سطح سیاست‌گذاری فرهنگی- اجتماعی و اجرا به‌شمار می‌رود، زیرا در دو سطح وزارت علوم و دانشگاه‌ها ثمربخش است.

علی‌اصغر فتحی، کارشناس فرهنگی دانشگاه نیشابور، گفت: پیوند رسانه و فرهنگ مهم است.این کارشناس فرهنگی ادامه داد: برخی از مدیران در مجموعه‌های مختلف، انگیزه و تخصص کافی ندارند و این امر نیازمند پیگیری از سوی مسئولان فرهنگی کشور است‌.

محمدزاده، کارشناس فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: نیروی کار دانش‌جو از ظرفیت‌های دانشگاه است که با وجود سال‌های زیاد خدمت در دانشگاه، هم‌چنان قرارداد شرکتی دارند و در نهایت جذب و استخدام دیگر ادارات می‌شوند، درحالی که سرمایه‌ی دانشگاهی به‌شمار می‌روند و در این فضا تربیت شده‌اند، به همین دلیل است که انگیزه‌ی آن‌ها برای کار در دانشگاه کم می‌شود و این موضوع نیازمند توجه و پیگیری ویژه‌ی وزارت علوم است.

علیزاده، کارشناس فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، بیان کرد: فرهنگ از حوزه‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی‌های کلان و بلندمدت همراه شود.این کارشناس روابط عمومی و فرهنگی ادامه داد: سیاست‌گذاری فرهنگی، نباید با تعویض مدیران تغییر کند، زیرا فرهنگ، واحد است.

photo 2024 02 17 08 47 23

زهرا سالاری، کارشناس فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: ما در حال حاضر با کمبود نیرو در چارت فرهنگی مواجه هستیم و نیاز است که چارت قوی و متناسب با نیاز‌های روز همچون رسانه شکل گیرد.

مهرآبادی، کارشناس فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: بهتر است انگیزه‌ای برای ماندن کارشناسان فرهنگی ایجاد شود تا در این‌ حوزه با انگیزه‌ی بالاتری فعالیت کنند.از پیشنهادات وی در این زمینه، برگزاری سفرهای زیارتی و فرهنگی برای کارشناسان است.

دکتر ذوالفقار‌زاده در پاسخ به نکات ارائه شده اظهار کرد: تمامی پیشنهادات را بررسی و دنبال می‌کنیم تا در نهایت به راهکارهایی در این حوزه دست یابیم و نتیجه لازم را کسب کنیم.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از گروه ۱+۵ به‌عنوان گروه برگزیده‌ی این دوره تقدیر به عمل آمد.

photo 2024 02 17 08 47 02

خبرنگاران باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مرجان تمدّنی‌نژاد، اکرم هادی‌نیا

 عکاسان: علیرضا عرب زاده- سیدسجاد زارعی- ایلیا غلامی

نوشتن دیدگاه

ارسال