Cp DSC 0456

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، مراسم بزرگداشت هفتهٔ معلم با حضور پروفسور حبیب الله فیروزآبادی، شیمی دان برجسته کشوری و دکتر مسعود میرزایی، رپیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به همت انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سالن دکتر رحیم‌زاده دانشکدهٔ علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سیدعلی موسوی، دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد، در ابتدای سخنان خود در تجلیل از حبیب‌الله فیروزآبادی گفت: تجلیل از دکتر فیروزآبادی جز اینکه تجلیل از شخص باشد، تجلیل از علم است. ایشان بیشتر وقت خود را وقف کسب علم و تدریس آن کردند. بیش از ۳۰ درصد اساتید شیمی به خصوص شیمی آلی از شاگردان ایشان هستند.
وی در ارتباط با فعالیت‌های انجمن علمی شیمی در هفت ماه گذشته توضیح داد: انجمن علمی دانشگاه فردوسی مشهد تشکلی است که هرسال اعضای آن توسط خود دانشجویان انتخاب می‌شوند و خود را موظف می‌دانند که فعالیت‌های انجمن را مطابق نظر دانشجویان پیش ببرند.
سیدعلی موسوی بیان کرد: در هفت ماه گذشته توانستیم فعالیت‌های مختلفی انجام دهیم. حدود چهل کارگاه با موضوعات مختلف و با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار کردیم. نشریهٔ انجمن علمی شیمی به صورت دوماهنامه و هر دوماه حدود ۴۰ تا ۵۰ صفحه منتشر می‌شود. همچنین ساخت کلیپ‌های آموزشی از فعالیت‌های اخیر انجمن هستند.
دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد دربارهٔ برنامه‌های آینده این انجمن گفت: ما سعی کردیم در انجمن با وجود تضارب آرا به اهداف و مسیری که در ابتدای دوره مشخص کردیم، برسیم. طی صحبت با سرمایه‌گذاران و کمک دانشجویان توانستیم فضایی در پارک علم و فناوری بگیریم و برای دانشجویان کاری مرتبط با رشته‌شان فراهم کنیم.
گفتنی است ضمن تقدیر از ۲۷ استاد گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد و اعضای فعال انجمن علمی شیمی و اجرای موسیقی سنتی، از حبیب‌الله فیروزآبادی، استاد و محقق برجسته دانشگاه شیراز و شیمی‌دان برجسته کشوری منتخب انجمن شیمی ایران، تجلیل شد.

 

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: حانیه ظریف
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

Cp DSC 0398

Cp DSC 0273

Cp DSC 0325

Cp DSC 0240

عکاس: علی قادی پاشا 

نوشتن دیدگاه

ارسال