6

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست بزرگداشت دکتر امین علیزاده، استاد و موسس دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، در ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در دانشکده‌ی کشاورزی برگزار شد.
سجادی، رییس‌بنیاد نخبگان، اظهار کرد: بنیاد ملی‌نخبگان؛ وظایف مختلفی برعهده دارد که از مثال‌های آن، شناسایی و حمایت از نخبگان و ارتباط نخبگان با موسسات و شرکت‌ها و تکریم و تجلیل از بزرگان رشته‌های مختلف کشور است. هدف‌ بنیاد نخبگان این است که نسل قدیم را به جدید وصل و الگوسازی کند.
وی گفت: جوانان‌ ما بدانند که این زیرساخت‌های‌ علمی‌ کشور به آسانی به‌ دست نیامده و با تلاش استادان برجسته‌ای چون دکتر علیزاده، انجام شده است.
سجادی افزود: برنامه‌‌ی هفته‌‌ی آینده، ارتباط‌ نخبگان با سازمان‌ها برای حل‌ مشکلات‌ فرهنگی، اجتماعی و فنی است. این برنامه، رویداد رقابتی بین ایده‌های تیم‌ها است، طی مسابقات‌ چند مرحله‌ای به رقابت می‌پردازند و در پایان جوایز و کمک‌هایی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
نیریزی، مدیرعامل شرکت‌ طوس‌اب بیان کرد: تقریبا تمام‌ زندگی‌ شغلی‌ من با دکتر علیزاده است. سال ۱۳۵۳، دانشجوی‌ دکتری‌ آبیاری در انگلستان بودم که نامه‌ای از دانشگاه‌ فردوسی مشهد برایم ارسال شد و از من دعوت به عمل آمد، دکتر علیزاده مرا ماهی۳ هزار تومان بورسیه کردند.
وی افزود: ما با دکتر علیزاده، دو کتاب ترجمه کردیم. در سال۱۳۶۲، از شرکت‌ مهندسی‌ آب شروع کردیم، من از خدمات‌ مهندسی‌ آب اطلاعاتی نداشتم و دکتر علیزاده به بنده آموزش دادند، پس از آن به روستاهای تربت‌ حیدریه رفتیم و من آن‌جا گزارش‌نویسی را یاد گرفتم و دریچه‌ی جدیدی از زندگی‌ من باز شد.
سمیعی، نماینده‌ی دانشجویان‌، بیان کرد: من ورودی ۱۳۸۳ بودم، در آن زمان نشریه‌‌ی موج فعالیت می‌کرد. در قالب یک تیم، قرار شد که یک مصاحبه برای نشریه از دکتر‌ علیزاده داشته باشیم، ایشان در یک کاغذ چیزی نوشتند و با دقت آن‌ را برش دادند، این حرکت  برای‌ ما خیلی عجیب بود.
اسماعیلیان، مدیرعامل‌ شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: تقدیر و تشکر دارم از دکتر علیزاده بابت پیوند‌ی که بین دانشگاه و صنعت‌ آب و فاضلاب برقرار کردند.
اعلایی، رییس‌ اتاق‌ کمیته‌‌ی بازرگانی‌ خراسان، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۵ دانشجوی‌ دکتر علیزاده بودم،، ایشان خردمند و امین بودند و کارهایی را که در آن علم و خرد وجود نداشت، انجام نمی‌دادند.
شایان ذکر است، دراین برنامه، کلیپی از معرفی دکتر علیزاده، خانواده‌ی‌ ایشان و همکارانشان به نمایش گذاشته شد.

2

3

1

4

5

7

8

910


خبرنگار باشگاه‌ خبرنگاران‌ دانشگاه‌‌ فردوسی‌ مشهد: ریحانه حجت‌پناه
دبیر‌ کارگروه‌ پوشش‌ خبری: هادی‌نیا

نوشتن دیدگاه

ارسال