5

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، جلسه هم‌اندیشی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با دبیران و فعالان تشکّل‌های دانشجویی با حضور دکتر میرزایی، رییس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر بذرافشان مقدم، رئیس حوزه ریاست، دکتر باغ‌گلی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، حجت‌الاسلام والمسلمین جلال، معاون دانشجویی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ابوالفضل عباسی، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه و جمعی از دبیران و فعالان تشکل‌های دانشجویی و کارشناسان فرهنگی در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ در محل مرکز رفاهی شماره ۱ دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، گزارشی کوتاه از فعالیت‌های خود در ماه‌های اخیر ارائه کردند و انتظارات و پیشنهادهایی را در رابطه با مجموعه‌های دانشجویی خود، با ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، در میان گذاشتند.
علی موسوی، دبیر انجمن علمی_ دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، بیان کرد: تشکل علمی_ دانشجویی در حال حرکت به سوی مسیر دانشگاه تمدن‌ساز است که در این مسیر به فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه می‌پردازیم.
وی در خصوص خلاصه‌ای از فعالیت‌های این تشکل در دوره‌های اخیر اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در رویداد روشنا، در دو عرصه‌ی ترویج فناوری و نوآوری و هم‌چنین ورود به عرصه‌ی فناوری و نوآوری موفق به کسب رتبه‌ی نخست و دوم به ترتیب شده است.

11

سجاد اکبری، فرمانده بسیج دانشجویی، درباره‌ی گزارشی از عملکرد این تشکّل گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، موفق شد بزرگترین سفر راهیان پیشرفت را در سطح کشور اجرا کند.
وی افزود: هم‌چنین اقداماتی در بحث انتخابات کشور و جلسات مناظره‌ی دانشجویی در سطح دانشگاه، انجام شد که در این راستا کتاب میزان در دو جلد (معیارها در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری) چاپ شده است.
فرمانده بسیج دانشجویی، ادامه داد: برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود در آینده، نیازمند یاری و مساعدت دانشگاهیان و مسئولین آن هستیم تا ساز و کار جامع، در دانشگاه در بحث سرمایه‌های خلاق فرهنگی با جدیّت بیشتر دنبال شوند.

12

فاطمه تولّایی، نماینده‌ی سازمان جهاد دانشگاهی، در خصوص برنامه‌های شش‌ماهه‌ی اخیر این سازمان اظهار کرد: کارگاه‌های مهارت‌آموزی، چاپ نشریات و برگزاری نشست‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی از جمله اقدامات عملی‌شده‌ی این سازمان می‌باشد.
وی گفت: خواستار تسهیل شرایط و قوانین دانشگاهی در خصوص اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های خود هستیم.

13

سجاد سمرقندی، دبیر تشکل جامعه‌ی اسلامی بیان کرد: تمرکز ما در روند یک ساله‌ی این تشکّل، تقویت بدنه‌ی دانشجویی این مجموعه در دانشگاه بوده است.
فائزه فرهادی، نماینده جامعه اسلامی گفت: امروزه لزوم پایش و ارزیابی عقاید و اندیشه‌های برخی اساتید احساس می‌شود.

16

17

سجاد غلامی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان، بیان کرد: فعالیت ما حول محور انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری مناظرات دانشجویی، راه‌اندازی گفت‌وگوهای آزاد و برپایی خیریه‌ی نیکان از جمله اقدامات انجمن اسلامی در چند ماه اخیر بود.

15

14

بردیا محبی، نماینده‌ی کمیته‌ی ناظر بر نشریات دانشگاهی، در گزارشی کوتاه از خانه‌ی نشریات اظهار کرد: ما میزبان جشنواره‌ی نشریات دانشجویی بودیم و هم‌چنین رتبه‌های برتری در این زمینه کسب کردیم. همچنین بعد از شهادت آقای رییسی دو ویژه‌نامه با عناوین شهید خدمت و انتخابات ریاست جمهوری، منتشر کردیم.
این نماینده‌ی خانه‌ی نشریات ادامه داد: دانشگاه باید از نمایندگان نشریات دانشجویی نیز به‌عنوان جریان‌سازان مدنی و اجتماعی و هم‌چنین سردمداران قشر دانشگاهیان، یاری و بهره گرفته و در جلسات مختلف دعوت کند.

18

الهه حاجی‌داودلی، نماینده‌ی شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر بیست‌ودو کانون در چهار حوزه‌ی فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی دارد که هم‌چنین توانسته‌ایم تاکنون ۸۴۵ مجوز فعالیت را در سایت فرنما وزارت علوم به ثبت برسانیم.
وی ادامه داد: از جمله درخواست‌های ما رسیدگی به درخواست تجهیز استودیو مجتمع کانونها می‌باشد.

1

میلاد رضایی، دبیر باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، در راستای فعالیت این باشگاه در دانشگاه بیان کرد:
باشگاه خبرنگاران دانشگاه در پنج حوزه‌ی پوشش خبری، عکاسی، تولید محتوا، روابط عمومی و توانمندسازی و آموزش فعالان رسانه و دانشجویان، فعالیت می‌کند.
وی افزود: دو رسالت مهم این باشگاه، پوشش رسانه‌ای رویدادهای فرهنگی و هم‌چنین توانمندسازی دانشجویان فعال علاقه‌مند به حوزه رسانه می‌باشد که در همین راستا کارگاه‌های آموزشی در حال برگزاری است.
میلاد رضایی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت رسانه در سطح دانشگاه، امکانات و تجهیزات حوزه‌ی رسانه، که در اختیار باشگاه باشد، کم است که این مورد نیازمند عنایت ویژه‌ی مسئولین دانشگاهی است تا تجهیزات مربوطه فراهم شود.

2

دکتر باغ‌گلی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع دانشگاه، اظهار کرد:
دوره‌ی دانشجویی فرصتی برای کسب تجربه‌های واقعی است. دانشگاه فضایی برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد است که بتواند مسئله‌ای از کشور را حل کند، پس تشکل‌های دانشجویی باید به‌عنوان نمایندگان این عرصه‌، حضوری مؤثر و فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: برگزاری این‌گونه جلسات با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با ایده‌های دانشجویان که نماینده‌ی دانشگاهیان هستند، بیشتر آشنا شویم و از آن‌ها در جهت تغییر و تقویت مسیر بهره ببریم.
دکتر مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تشکر از حضور و فعالیت تشکّل‌های دانشجویی در دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به حضور شما مجموعه‌های دانشجویی در درون خویش، افتخار می‌کند.
وی گفت: دانشگاه باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی و علمی، برای کشور ثروت‌آفرینی کند و گام بزرگی در این مسیر بردارد، بنابراین شما نمایندگان دانشجویان و دانشگاهیان باید به فعالیت‌های خود، رنگ و بوی جدیدی بدهید تا مقدمات دانشگاه تمدن‌ساز و نسل چهار فراهم شود.
دکتر میرزایی ادامه داد: تشکّل‌های دانشجویی باید در رویدادهای مهم و بااهمیت روی کار بیایند و در این مسیر فعالیت داشته باشند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه‌های دانشجویی باید از بند اقدامات‌ دهه‌های پیشین رها شوند و طرحی نو براندازند و همواره در صحنه‌ی دانشگاه و نقش‌آفرینی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در صف اوّل حضور داشته باشند، تا به این سبب در تحقق دانشگاه تمدن‌ساز موفق باشیم.
همچنین دکتر میرزایی در این نشست، قول مساعدی برای تجهیز استودیو مجتمع کانونها دادند.

100

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد:
فعالیت‌های مفیدی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، برای پیشرفت کشور در سطح دانشگاه انجام می‌شود.
وی گفت: تشکّل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی در مواجهه با چالش‌های نسل جدید و ارائه‌ی راه‌حل برای آن‌ها، خوش درخشیدند.
دکتر ایمانی مقدم ادامه داد: مطالبه‌گری و قانون‌گرایی باید جزو اساس‌نامه‌ی مدیریتی دانشگاه قرار بگیرد. تشکّل‌ها باید منسجم و متحد باشند و مطالبه‌گری کنند و نگذارند که دانشگاه درگیر سیاست‌های منفعت‌طلبانه و بازیچه‌ی دست جریان‌ها شود.
وی خاطرنشان کرد: شما دانشجویان آزاد هستید مطابق قانون، مطالبه‌گری کنید، مطالبه‌گری شرط تأثیرگذاری است، اگر منفعل باشید حذف می‌شوید.

7

در ادامه ابوالفضل عباسی، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه‌ی دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه‌ی گزارشی کوتاه از اقدامات فرهنگی انجام‌شده و برنامه‌های پیش رو دانشگاه پرداخت.
وی اجرای مدل فعالیت را مطابق بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس ماموریت تکثیر فعالیت‌ها و مردمی‌سازی‌ با رویکرد مسئله‌محوری در فعالیت‌های دانشجویی دانست.
ابوالفضل عباسی از ایجاد کارگروه بین‌المللی فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد و گسترش فضا‌های فرهنگی جدید، سامان‌بخشی به بودجه‌های فرهنگی بر اساس تشکل‌ها، ستادهای مناسبتی و دانشکده‌ای، تنظیم برنامه‌های جدید برای کارمندان، اساتید و نظام حمایتی متناسب، پیگیری برنامه‌های قابل اجرا در سند دانشگاه اسلامی بر اساس اولویت و پیگیری تجهیز کردن اماکن و بخش‌ها به تجهیزات مورد نیاز، از جمله‌ی ایده‌ها و اقدامات اجرایی مدنظر نام برد.

6

8

4

3

9

 

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مرجان تمدنی‌نژاد
دبیر کارگروه پوشش خبری: اکرم هادی‌نیا

 

نوشتن دیدگاه

ارسال