به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر حمیدرضا طاهری دبیراجرایی سی وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در جریان مراسم اختتامیه این جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور بزرگ ترین رویداد دینی دانشگاه های کشور است که سی وسومین دوره آن در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه ای، سراری و ملی درکلیه دستگاه ها اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه این جشنواره که نقطه عطف فعالی های دینی و قرآنی دانشگاه های کشور محسوب می شود اظهار کرد:دراین جشنواره سعی شده تا با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن وعترت در دانشگاه های سراسر کشور، همه ساله به میزبانی یکی از دستگاه های عضو شورای هماهنگی، فعالیت های قرآن وعترت دانشگاه ها به اجرا در می آید.

وی از برگزاری این جشنواره در دانشگاه فردوسی مشهد ابراز خشنودی کرد و افزود: در بخش آوایی 320 متسابق در 9 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5جزء، حفظ 10جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، تواشیح و هم خوانی و اذان در دو بخش برادران و خواهران و با حضور 20 داور برجسته و صاحب نام کشور طی دو روز رقابت سالم و معنوی ارزیابی شدند.

دکتر طاهری همچنین اعلام کرد: در بخش معارفی جشنواره نیز 205 دانشجوی در 9 رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی، احکام پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی روز شنبه 26 آبان در آزمون کتبی شرکت کردند. همچنین در مجموع 245 دانشجوی دختر و پسر در بخش های چهارگانه پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی به مرحله ملی راه یافتند که پس از داوری آثار طی روز های 14 تا 18 آبان ماه از 48 برگزیده این بخش ها در آئین افتتاحیه این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

دبیر سی وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت در خصوص ارزیابی کیفیت برگزاری جشنواره اعلام کرد: ارزیابی جشنواره به صورت الکترونیکی توسط کمیته ارزیابی جشنواره در پایان روز 26 آبان ماه انجام شد. فرایند این موضوع با ارسال پیامک به شرکت کنندگان و ارسال لینک فرم نظرسنجی صورت گرفت. طبق ارزیابی صورت گرفته میزان رضایت شرکت کنندگان از شاخص اطلاع رسانی 78 درصد، رضایت از امکانات مکان برگزاری مسابقات 93 درصد، رضایت از نظم و هماهنگی اجرا مسابقات88 درصد، رضایت درباره ویژه برنامه افتتاحیه 88 درصد، رضایت از مکان و نحوه برگزاری مسابقات معارفی 89 درصد، رضایت از فرایند پذیرش 91.5 درصد، رضایت از شرایط و وضعیت اسکان 95 درصد، رضایت از کیفیت برنامه های جانبی و حمل و نقل 74.5 درصد بوده است.

وی افزود: به طور کلی میزان رضایت شرکت کنندگان از کیفیت، فرایند و ارائه خدمات انجام شده در برگزاری سی و سومین جشنواره ملی قرآن وعترت 86.58 درصد گزارش شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی در پایان گفت: امید است بتوانیم در راستای سیاست گذاری های انجام شده در حوزه ترویج معارف دینی و قرآنی با بهره مندی از دیدگاه های ارزشمند بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) . رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری با مشارکت همه جانبه دستگاه های عضو شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در جهت حرکت به سمت تدبر در قرآن و معنا محوری، ارتقا سطح فرهنگی قرانی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور گام برداریم.

IMG 0270 

نوشتن دیدگاه

ارسال