photo 2024 01 02 09 26 04

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، دورهمی یلدای انجمن علمی Game دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
برنامه با پخش صوت قرآن کریم و سرود ملی ایران آغاز شد و سپس با پخش تیزر برنامهٔ شب یلدا و حافظ‌خوانی ادامه یافت. همچنین مسابقه‌ای بین حضار برگزار و جوایزی به شرکت‌کنندگان از طرف انجمن اهدا شد.
منصوره نوری، کارشناس آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه فردوسی مشهد، در این برنامه اظهار کرد: بازی کردن بر فرایندهای شناختی ما تأثیرات مثبت و منفی می‌گذارد. همچنین بر فرایندهای یادگیری، حافظه و تقویت انواع توجه انتخابی و توجه تقسیم‌شده تأثير قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: شبکه‌هایی که بیشترین تأثیرپذیری را دارند، عملکردهای اجرایی هستند که بالاترین سطح پردازش‌های مغزی و رفتاری را دارند و بر سطوح حافظه تأثير می‌گذارند. این باعث می‌شود مجدد ميل به بازی کردن داشته باشیم که باعث ترشح دوپامین می‌شود.
منصوره نوری گفت: تمرین‌هایی که به بچه‌ها در ویدئوگیم‌ها و برد‌گیم‌ها داده می‌شود، در واقع برای تعادل کارکرد مغز است. باید ملاحظاتی هم در زمینهٔ گیم در نظر گرفته شود، مثلاً ژانر بازی، زمان و تشخیص مرز مسیرهای ریوارد که باید قبل از ورود به مسیر اعتیاد کنترل شود.
وی افزود: بازی می‌تواند تأثیر روحی نیز داشته باشد و برای درمان برخی بیماری‌ها از گیم استفاده می‌شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: فائزه زاهدی
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

photo 2024 01 02 09 26 00

نوشتن دیدگاه

ارسال