دبیر اجرایی مسابقه ملی تدریس مجازی گفت: زمانی که فرد متوجه میشود مثلا در زمینه تدریس استعداد دارد، همین مسئله میتواند او را به سمت پرورش استعدادش سوق دهد. بنابراین شناسایی این استعداد، باعث خودشناسی میشود.
محمدامین خندان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، تحرک و پویایی که در گذشته بین دانشجوها داشتیم، بسیار کمرنگ شده است. یکی از راههایی که میتوانیم به وسیله آن، این تحرک و پویایی را به دانشجوها برگردانیم، برگزاری یک سری مسابقات و جشنوارهها با موضوعات مختلف است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقه ملی تدریس مجازی، شناسایی و پرورش استعدادهای تدریس است.
افراد علاقهمند به شرکت در مسابقه، هیچ محدودیتی از نظر رشته تحصیلی، تخصص و موضوعی که میخواهند تدریس کنند ندارند. این شرایط به ما در شناسایی استعدادهای تدریس متناسب با ملاکهای اصولی، کمک میکند.
دبیر اجرایی مسابقه ملی تدریس مجازی درخصوص مراحل مسابقه تصریح کرد: مسابقه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار میشود. در مرحله مقدماتی، شرکت کنندهها متناسب با شرایط مسابقه یک ویدئو پنج الی ده دقیقهای برای ما ارسال میکنند. پس از داوری ویدئوها توسط هیئت داوران، راهیافتگان به مرحله نهایی مسابقه مشخص میشوند.
وی افزود: وجه تمایز این مسابقه با مسابقات دیگر، برگزاری کارگاههای آموزشی روش تدریس و طراحی آموزشی برای کسب آمادگی بیشتر راهیافتگان به مرحله نهایی، برای رقابت است.
خندان درباره شیوه برگزاری مرحله نهایی مسابقه بیان کرد: مرحله نهایی به صورت برخط و با حضور هیئت داوران و دیگر شرکتکنندگان مسابقه برگزار میگردد. شرکتکنندگان در مرحله نهایی به صورت برخط به تدریس میپردازند و هیئت داوران در همان لحظه تدریس را ارزیابی کرده و به آن امتیاز میدهند. در نهایت، به نفرات برتر مسابقه جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.
وی درخصوص میزان استقبال از مسابقه گفت: خوشبختانه تا الان استقبال خیلی خوبی از مسابقه صورت گرفته و میزبان تعداد زیادی از علاقهمندان به تدریس از سراسر کشور هستیم. اختتامیه مسابقه، هفته آخر اردیبهشتماه و همزمان با هفته سرآمدی آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: فائزه زاهدی
نوشتن دیدگاه