اخبار

3

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، پنجمین جلسه از سلسله‌جلسات انرژی‌آپ به همت انجمن علمی انرژی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مدیران عامل شرکت‌های پردیس انرژی علم و فناوری در تاریخ 2 دی‌ماه 1402 برگزار شد.
دکتر محمدحسین فرشیدیان‌فر، مدیرعامل مرکز فناوری‌های نوین طاها قالب توس و عضو هیئت‌علمی گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، در این نشست اظهار کرد: دانشجویی موفق است که در کنار علم و دانش، مهارت و توان انجام کار را هم داشته باشد. این‌طور نیست که ما فقط مطالب را یاد بگیریم و حفظ کنیم، بلکه در کنار یادگیری مطالب باید بتوانیم از آن در انجام کارها استفاده کنیم.
وی افزود: جهان دارد به سمت دنیای هوش مصنوعی و ربات‌ها پیش می‌رود و اکثر اعمال و رفتار تکراری توسط ربات‌ها انجام می‌شود. بنابراین برای پیشرفت خود در مقابل ربات‌ها و هوش مصنوعی، باید در کنار حل مسائل و سؤالات، آن‌ها را نیز تحلیل و بررسی کنیم. حل مسائل به تنهایی به پیشرفت ما کمک نمی‌کند و باید بتوانیم تمام اجزای سؤال را بررسی کنیم.
سپس دکتر علی سپهر، عضو هیئت‌مدیرۀ انجمن مراکز تحقیق و توسعۀ خراسان رضوی، عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیتۀ اقتصاد و سرمایه‌گذاری انرژی، ابتدا به تاریخچۀ علم انرژی اشاره کرد و بعد از آن دربارۀ نیاز دنیا به انرژی‌های پاک گفت: کرۀ زمین سرشار از آلودگی‌های سوخت‌های فسیلی است، به‌طوری‌که قرار است تا 2050 سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر کاملاً جای سوخت‌های فسیلی و تجدیدناپذیر را بگیرد. کشورهای پیشرو در این امر نیز نیاز به مهندسان انرژی خواهند داشت. بازار شغلی مهندسان انرژی در آینده‌ای نه چندان دور بسیار خوب خواهد بود. اما باید توجه داشت که حضور در محیط‌های کاری می‌تواند کمک بسیاری به یادگیری مهارت‌ها کند.
وی ادامه داد: من به دوران دانشجویی خود حسرت می‌خورم که چرا بیشتر استفاده نکردم. فضا در دانشگاه برای رشد کاملاً مهیا است، مبادا از آن غافل شوید. در بیرون از دانشگاه یادگیری بسیار سخت و زمان‌بر است و قدر دانشگاه را باید دانست.
شایان ذکر است که در پایان جلسه به فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینۀ انرژی اشاره شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: سیدمحمدحسن مصطفوی
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

5

1

4

7

20231225 113247 1040689571

 

نوشتن دیدگاه

ارسال