5

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، رویداد بزرگ امید فردوسی، نمایشگاه و همایش رونمایی کتاب به‌توانِ هایتِک، روایت رویش یک رفاقت دانش‌بنیان، با حضور بنیان‌گذاران شرکت آهار، در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه در دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
دکتر اخلاقی امیری، رئیس دانشکده مهندسی، اظهار کرد: از میزبانی این برنامه در دانشکده‌ی مهندسی خرسند هستیم، جلسه‌ی امروز و جلساتی از این دست، پاسداشت و گرامیداشت دستاوردهایی است که زمینه‌ی آن‌ها خودباوری و خواستن‌ است که به لطف انقلاب انجام می‌شود و یک نمونه از این‌ دستاوردها، شرکت آهار است.
وی افزود: مهندس جهانی، نماد یک تفکر است. امیدواریم اقتصاد ما با همت جوانان و دانش‌جویان این کشور به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود.
دکتر اخلاقی امیری گفت: اولین شرکتی که از یک دهه گذشته وارد فضای رسانه شده است، شرکت آهار بوده است.
محمدرضا هاتف و رضا جهانی مجموعه‌ی نیروگاهی آهار شرق را با هم‌کاری هم پدید آوردند.
محمدرضا هاتف، مدیرعامل شرکت آهار، اظهار کرد: تاکنون هر چه موفقیت کسب کرده‌ایم، حاکی از زحمات اساتید دانشکده است و در بیرون از دانشکده، موفقیت‌های بسیاری در انتظار دانش‌جویان خواهد بود.
وی ادامه داد: در همه‌ی کشورها جوان جویای کار بسیار است، اما مدیری که به جوانان اعتماد کند کم است.
رضا جهانی، رییس هیئت مدیره‌ی شرکت آهار، عنوان کرد: امروزه، کشور در حال تحول اساسی است و فرصت‌های بسیاری در اختیار دانش‌جویان و جوانان است.
دکتر میرزایی شهرابی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان کرد: دانشکده‌ی مهندسی با احترام به دانشکده‌‌های دیگر، چشم و امید ماست تا عملی‌ساز گفتمان‌های ما باشند.
سرپرست دانشگاه افزود: طبق گفته‌های وزارت کشور، هر دانشگاه برتر باید یک برنامه‌ و ماموریت بزرگ داشته باشد.
دکتر میرزایی شهرابی بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد نیز به ماموریتی نیاز دارد، ما می‌خواهیم یک ماموریت بزرگ، بسته به نیازهای فعلی کشور و نظام، برای دانشگاه فردوسی مشهد طراحی کنیم و در کنار آن از حمایت مادی و معنوی رئیس‌جمهور برخوردار شویم.
رییس دانشگاه گفت: ما امیدواریم در افق پایان سال ۱۴۰۴ بتوانیم دانشگاه تمدن‌ساز با دو مولفه اساسی اقتصاد دانش‌بنیان و مرجعیت علمی (تولید علم) پدید آوریم.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد باید دانشگاه ماموریت‌گرا باشد، در این راستا از روسای دانشکده‌ها انتظار دارم، متناسب با نیازهای کشور برنامه‌هایی طراحی کنند.
لازم به ذکر است، از مهندس علی‌رضا دهنوی (مدیرعامل نیروگاه‌های خراسان و بسیاری از نیروگاه‌های کشور)، مهندس سید مجید منبّتی (مدیرعامل پالایشگاه پارس جنوبی)، مهندس محسن مرادی، مهندس بهزاد دانشگر (محقق کتاب به‌توان هایتک) و شبنم غفاری (نویسنده‌ی کتاب) تقدیر به عمل آمد.
مهندس بهزاد دانشگر، محقق کتاب به‌توان هایتک، اظهار کرد: آن‌چه می‌تواند در ساختن تمدن به ما کمک کند، تصویر ما از آینده است.
وی افزود: باید تصویری از خود پیدا کنیم که موثرتر و مفیدتر باشد و هم‌چنین تصویری از سرزمین خود پیدا کنیم که تداعی‌گر کشوری موفق و پیشرفته باشد.
مهندس دانشگر گفت: باید سرگذشت افراد موفق و کتاب‌های زندگی آن‌ها را مطالعه کرد و در این راستا خوب است که به ترویج کتاب‌هایی مثل به‌توان هایتک بپردازیم.
در پایان، مراسم رونمایی از مجموعه‌ی کتاب به‌توانِ هایتِک (روایتی از سرگذشت زندگی مهندسان محمدرضا هاتف و رضا جهانی) انجام شد.
خبرنگاران باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مرجان تمدّنی‌نژاد و اکرم هادی‌نیا
دبیر کارگروه پوشش خبری: اکرم هادی‌نیا

2

1

3چ

7

4

نوشتن دیدگاه

ارسال