photo 2024 02 17 08 36 50

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، آیین افتتاحیه‌ی چهارمین دوره‌ی آموزشی کنش‌گری فرهنگی- رسانه‌ای (از ایده‌پردازی تا جریان‌سازی) به‌همت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
دکتر محمدعلی وطن‌دوست، سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی و دانش‌جویی دانشگاه فردوسی مشهد، در باب اهمیت و ضرورت رسانه اظهار کرد: بسیاری از افراد اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند، در فضای مجازی مرزها معنایی ندارند.وی افزود: مبارزه با علم و تکنولوژی غلط و ممتنع است، باید ابزار تکنولوژی را به سوی مثبت جهت‌دهی، با فرهنگ دینی سازگار، و در جهت مبارزه با دشمن استفاده کرد. دکتر وطن‌دوست ادامه داد: استفاده از ابزار رسانه در حوزه‌ی فرهنگی، در کنار دانش نیاز به مهارت دارد.
دکتر ذوالفقارزاده، مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری فرهنگی- اجتماعی وزرات علوم، تحقيقات و فناوری، در ارتباط اینترنتی بیان کرد: از تاکیدات ما در دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، تمرکز بر عرصه‌ی خطیر کارشناسان و یاوران علمی دانشگا‌ه‌ها در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: فضای رسانه و کنش‌گری رسانه‌ای، یکی از نیازهای جدی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی ما است و بر این اساس، با مجموعه‌های مختلف از جمله مجموعه‌ی رسانیوم وارد مذاکره شدیم و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موفق شدیم سه دوره‌ی آموزشی در دانشگاه‌های مناطق گوناگون ایران برگزار کنیم که این سه دوره را از منطقه‌ی یک در تابستان شروع کردیم و امروز به مناطق ۹-۸ رسیدیم که دانشگاه‌های مهمی در این مناطق را در برمی‌گیرد.

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری گفت: قصد ما در این دوره این است که فضای آموزش را از فضای خشک و یک‌سویه‌ی سخنرانی‌محور خارج کنیم و آن را به سمت تعامل، گفت‌وگو، کارگروهی و مشارکت سوق دهیم.وی ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن کارشناسان فرهنگی- اجتماعی و کارشناسان روابط عمومی با یکدیگر، می‌تواند هم‌افزایی‌های خوبی ایجاد کند و در عرصه‌ی رسانه خود را نشان دهد.

در انتهای مراسم، دکتر جواهریان، مسئول بخش آموزش استارتاپ رسانیوم بیان کرد: در این سه روز (۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه)، سعی می‌کنیم فرایند فشرده‌ای برای فعالیت و شناخت کلی رسانه‌ها شروع کنیم و به ایده‌پردازی، تولید و نشر محتوا بپردازیم، هم‌چنین برنامه‌ای به شکل مسابقه همراه با کار گروهی اجرا کنیم.وی خاطرنشان کرد: این دوره با هدف فعالیت مشترک بین دو گروه فرهنگی- اجتماعی و روابط عمومی طراحی شده است.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم کارشناسان فرهنگی- اجتماعی و روابط عمومی به حضور در کارگاه‌های آموزشی دعوت شدند.


خبرنگاران: اکرم هادی‌نیا، مرجان تمدّنی‌نژاد

 

photo 2024 02 17 08 36 53

photo 2024 02 17 08 36 55

photo 2024 02 17 08 36 58

photo 2024 02 17 08 37 03

photo 2024 02 17 08 37 01

 

عکاس: سید سجاد زارعی

نوشتن دیدگاه

ارسال